EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Британците купуват евтини храни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Британците купуват евтини храни

mail08:40 | 22.11.2022прегледи 624 коментарикоментари 0


Задълбочаващата се криза с разходите за живот във Великобритания доведе до рязко покачване на броя на купувачите, търсещи намалена храна с изтичащ срок на годност, съобщи Ройтерс, позовавайки се на изявление на най-голямата група супермаркети в страната – "Теско" (Tesco).

Британците се борят с нарастващите разходи за живот, които не показват признаци на намаляване. С инфлация от 11,1 процента, което е 41-годишен връх, и потребителско доверие, близко до най-мрачното в историята, потребителите се стремят да спестяват.

Проучване на "ЮГав" (YouGov), възложено от "Теско", показва, че 69 процента от купувачите сега търсят продукти, които са с намалени цени, защото наближава изтичането на срока  им на годност, в края на съответния сезон са или са част от спрени продуктови линии.

Според проучването 33 процента от клиентите търсят по-често тези намаления. Най-популярни са се оказали месните продукти, следвани от готовите ястия, зеленчуците и сдесертите.

"Теско" обновява секцията за стоки с намаление в своите магазини на "Намалена цена – също толкова хубаво", за да изкуши 29-те процента от хората, които според проучването на "ЮГав" биха пазарували намалени артикули по-често, ако секцията бъде направена визуално по-привлекателна.

Според "Теско" тази тенденция допринася да бъдат намалени хранителните отпадъци. 

Браншови данни показват, че британците спестяват и като купуват повече стоки от собствената марка на веригите и замразени храни, които обикновено са по-евтини. Те също правят повече излизания за пазаруване, но в по-малки количества и пазаруват по-малко онлайн, за да избегнат таксите за доставка.

Миналия месец "Теско" прогнозира печалбата за цялата година в долния край на предишните си резултати, обвинявайки несигурността относно развитието на потребителските разходи. 

Миналата седмица компанията за маркетингови проучвания "Кантар" съобщи, че инфлацията при храните е достигнала рекордните 14,7 процента през октомври и все още е твърде  рано да се определи какъв ще бъде таванът.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg