EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Борисов отново любимец на медиите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Борисов отново любимец на медиите

mail10:15 | 03.12.2012прегледи 525 коментарикоментари 0


Как се отразява дейността на Европейския парламент (ЕП) в българските медии? Мониторинг* на медийната среда, изготвен от Фондация „Медийна демокрация”, беше представен по време на пресконференция, организирана от Информационното бюро на ЕП в България. Поводът за нея беше конкурсът за млади журналисти и блогъри, в която EconomyNews.bg участва и стигна до финал в категория „Медии” (печатни и онлайн издания, радио и телевизия). Втората конкурсна категория беше за материали, публикувани в блогове.
Основен извод от мониторинга на българските медии е, че преимуществено се отразява активността на европейските депутати, с приоритет българските, със 7901 информационни единици срещу едва 3602 информационни единици, посветени на ЕП като институция. Най-силно отражение на дейността на ЕП се наблюдава в печатните медии:


Особеност при радиото и телевизията е, че макар и назад в горното подреждане, новините на европейска тематика, които тези медии произвеждат, се транслират незабавно от останалите и особено от онлайн изданията.
По отношение на отразяването на евродепутатите, там лидери са интернет медиите с 1290 информационни единици срещу 849 за всекидневниците.
Мониторингът проследява и разпределението на информацията по градове. Най-активни са Благоевград (17%) и Бургас (16%), следвани от Русе и Велико Търново (10%), Пловдив (8%) и Варна (6%). Новини от ЕП са намерили място, но в по-малка степен, в регионалните издания в Добрич, Враца, Шумен, Ямбол, Стара Загора и Търговище. Разбира се, най-същественото медийно отразяване на ЕП се наблюдава в столицата.
Водещите теми през настоящата година са АКТА и Шенген, а при отразяването на евродепутатите - политическата им дейност в България и създаването на нови формации. Лидер по медийно отразяване е Сергей Станишев с 1649 информационни единици, като основно фокусът върху неговата личност е свързан с факта, че председател на ПЕС. Евродепутатът Ивайло Калфин е на втора позиция с 1184 информационни единици, а трети е Слави Бинев - 987. С почти същия резултат от гледна точка медийно отразяване е самият председател на ЕП Мартин Шулц и той е единствената чуждестранна фигура, попадаща в първата десетка евродепутати, за които се говори в българските медии.
Любопитен факт е, че премиерът Бойко Борисов е категоричен лидер (с над три хиляди информационни единици) в категорията „споменавани субекти” в информационните съобщения, касаещи и отразяващи дейността и изказванията на европейските депутати.
Сред основните изводи, направени от авторите на мониторинга, са, че се отразяват събития от и в ЕП, но не и политиките му. Като цяло отношението към ЕП е неутрално, клонящо към позитивно, с изключение на въпроса за Шенген. Предвид предстоящите в България избори, беше изтъкнато, че темата Европа се използва от политиците за популистки цели.

*Мониторингът обхваща периодите януари-ноември и април-юни 2012 г.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg