EUR 1.9558
USD 1.7243
CHF 2.0934
GBP 2.2921
CNY 2.3713
you tube
mobile version

Без пътища Северна България няма шанс

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Без пътища Северна България няма шанс

mail09:05 | 04.07.2017прегледи 2932 коментарикоментари 0


Рехабилитацията на второкласната и третокласната пътна мрежа в Северна България са една от основните цели в пътното строителство в мандата на правителството, коментира регионалният министър Николай Нанков на форум. Инвестициите от публичен ресурс, в транспортна и в друга инфраструктура доведоха до това Южна България да изпревари по степен на развитие Северна България, заяви той. За цялостното изграждане на магистралите „Тракия“, „Марица“, „Люлин“ и строителството на АМ „Струма“ са допринесли значително в икономическото развитие на Южна България, коментира министърът.

Николай Нанков посочи, че 65% от населението на страната живее в Южна България, но БВП в нея е 74 % от общия. Преките чуждестранни инвестиции към 2015 г. са 20 млрд. лв. в Южна България от общо 23 млрд. лв., безработицата там е 6,5 % спрямо 10 % в Северна България.

Министърът обърна внимание, че предпоставка за развитието на Северна България ще бъдат също изграждането на магистрала Русе – Бяла – Велико Търново и скоростния път Видин – Ботевград. Той съобщи, че има проектна готовност за изграждане на съоръжението с дължина 118 км от Русе до Велико Търново, разделено на три участъка, приоритетен от които е обходът на град Бяла. Индикативната стойност на целия проект е между 550 и 615 млн. лв., като оптималният вариант ще бъде избран след като Министерството на околната среда и водите се произнесе по оценката за въздействие върху околната среда и оценката за съответствие и на база технологични и икономически разчети. За проекта има готов парцеларен план. През третото тримесечие на годината ще имаме яснота за най-подходящия вариант, след което ще започнем с отчуждения на имоти и ще стартираме процедура за избор на изпълнител на инженеринг, обяви Николай Нанков.

Европейските фондове не са панацея за нито една област, категоричен бе регионалният министър. Според него трябва да има дългосрочни механизми инфраструктурни политики и сектори в страната да са устойчиви и да се самоиздържат. След въвеждането на тол системата ще има средства за строителството на нови магистрални отсечки, но трябва да сме визионери, заяви той. Трябва да има политическо решение за това как да продължи изграждането на трансевропейски коридор 9 на юг, като възможностите са да се разшири пътя през прохода Хаинбоаз или да премине като тунел под връх „Шипка“, обяви Николай Нанков.

Той информира, че обходният път на Габрово ще бъде готов до края на следващата година и се търси финансиране за тунела. Според него Габрово може да стане един от основните центрове в страната и да се сравнява с Пловдив, в който за последните пет години има ръст от над 25% ръст на БВП и разкрити над 15 хил. работни места, като до края на 2018 г. ще има още над 3000 такива.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg