EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Ариана – води по продажби

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ариана – води по продажби

mail13:50 | 26.09.2011прегледи 920 коментарикоментари 0


Маркетингови проучвания* сочат, че водещата марка от портфолиото на компания „Загорка” АД – Ариана е най-продавана и устойчиво развиваща се на пазара в България. По данни на AC Nielsen през месец август 2011 марката е достигнала 21,2 % пазарен дял по продадени количества. Ариана е най-разпознаваемият бирен бранд на българския пазар (по индикатора ТОМ – top of mind), като 25 % от анкетираните, участвали в проучването, посочват на първо място Ариана като отговор на въпроса „Кои марки бира познавате?”. Тя е и най-често купуваната бира през последния месец (август 2011) с резултат в проучването от 40,8 %, като всеки четвърти респондент посочва себе си като лоялен потребител на марката. През последните седем години не са наблюдавани такива рекордни резултати в развитието на друг бирен бранд в България.
Част от успеха на марката през тази година се дължи на иновациите. През пролетта на 2011 Ариана лансира на пазара нова опаковка – стъклена бутилка от 0,50 л с иновативен дизайн и осъвременено лого, която постигна голям успех. Пазарният дял по обем на този вид опаковка на Ариана в студен пазар е 20,2 %, което бележи близо 4 % ръст за краткия период от април до юли 2011.
Тези рекордни резултати не са новост за бранда, а доказват устойчива тенденция. В авторитетното изследване на британската компания Plato Logic Limited от 2007 г. Ариана се нарежда в челната десетка на най-бързо развиващите се марки бира в света. Ариана е единствената българска бира, която попада в тази класация. С ръст около 40% за периода 2001 – 2006 година, марката заема девето място на световния бирен пазар и отбелязва темп на развитие, сравним с брандове, които се продават на необятните руски и китайски пазари.
С настъпването на есенния сезон от компанията залагат на Ариана Тъмно – висококачествена тъмна бира с наситен цвят на кафе и фин карамелен послевкус. Пивото за ценители идва на пазара също с нова стъклена бутилка (0,50 л), с обновен дизайн са и PET опаковките от 1 и 2л. Ариана Тъмно е на българския пазар от септември до март всяка година и за трети пореден сезон, от 2008 г. насам, е пазарен лидер в сегмента на тъмните пива у нас. През октомври предстои да стартира и новата рекламна комуникация на Ариана Тъмно.
* изследванията са проведени от AC Nielsen и GfK в периода януари – септември 2011

 

 


Тагове: Ариана, пазар, дял
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg