EUR 1.9558
USD 1.7243
CHF 2.0934
GBP 2.2921
CNY 2.3713
you tube
mobile version

АПИ:Транзитните пътища стават приоритет

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АПИ:Транзитните пътища стават приоритет

mail10:00 | 04.12.2014прегледи 754 коментарикоментари 0


Автомагистралният пръстен в България се предвижда да бъде завършен в следващите шест години. Това е прогнозата на АПИ, която съобщи на конференцията "Строителството през 2015 г. - перспективи и предизвикателства, председателят на УС на АПИ Лазар Лазаров. Използвайки възможностите през новия програмен период 2014-2020 страната трябва да инвестира основно в транзитни пътища, тъй като те "превеждат" големия трафик.
През 2015 г. трябва да завършат текущите обекти по ОП "Транспорт", сред които са два лота от магистрала "Марица", участък от магистрала "Тракия" до ГКПП "Капитан Андреево". Ще се изпълняват лотовете 2 и 4 на АМ "Струма", обходите на градовете Габрово и Монтана, както и Западната дъга от столичния Околовръстен път.
АМ "Струма" се оказа едно от най-големите предизвикателства, но крайният срок трябва да бъде октомври 2015 г., за да не загубим средства по оперативната програма, коментира Лазаров. По думите му в момента се работи на бързи обороти по цялото трасе. Строителите трябва да работят на 120 процента, за да успеят със срока, каза той. Председателят на УС на АПИ изрази надежда преговорите със строителя да са успешни и лот 4, който е най-къс и лесен, но и най-скъп, да бъде пуснат в експлоатация до лятото на следващата година.
Изпълнението на лот 1 от АМ "Марица" в момента е 65 на сто, а на лот 2 - 80 на сто. Изпълнението на обхода на Габрово е готов на 15 процента, а на Монтана - на 22 процента.

При Западната дъга на столичния Околовръстен път изпълнението е почти 63 на сто, като "препъни камък" за сроковете се е оказало открито археологическо гробище, каза Лазаров. По думите му строителят на участъка от магистрала "Хемус" между Белокопитово и Каспичан, в който е предвиден и най-големият пътен възел у нас, е амбициран да приключи проекта до лятото на 2015 година.
Сред приоритетните пътни участъци за следващия програмен период са скоростният път Видин-Ботевград, участъците от пътния възел "Люлин" до "Бояна" и от "Младост" до автомагистрала "Тракия", тунелът под връх Шипка, скоростният път от Русе до Велико Търново.
Източник:БТА

 


Тагове: АПИ, пътища
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg