EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

АМ „Хемус” зависи от тунела при "Кресна"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Хемус” зависи от тунела при "Кресна"

mail10:40 | 25.03.2015прегледи 1361 коментарикоментари 0


Продължаваме развитието на основните коридори по Транс-европейската транспортна мрежа, както и прилежащите връзки към тях. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015 България и Западни Балкани“. „Работим усилено за усвояване на целия финансов ресурс, по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. до края на годината, а едновременно с това и по стартиране на проектите в новия програмен период“, каза министърът. "Проектната готовност на всички наши бенефициенти в този програмен период е по-голяма, отколкото ресурсът, с който разполагаме", отбеляза Московски.
Основен приоритет е завършването на автомагистрала „Струма“, която се предвижда до края на програмния период да бъде изцяло изградена. „Ако бъде реализирана икономия на средства след провеждането на тръжните процедури за автомагистралата до гръцката ни граница, те ще бъдат инвестирани в автомагистрала „Хемус“ и тунела под връх Шипка, обясни министър Московски.
Изграждането на магистрала “Хемус” от Ябланица до разклона между Плевен и Ловеч може да започне от есента. Доготава ще е сключен договор със строителите. Това предположи шефът на Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти” Асен Антов на конференцията. Дотогава обаче трябва да е ясно и какъв вариант ще се избере за преминаване през Кресненското дефиле - дали тунел от 15,5 км, или трасе, което е близко до сегашното. Ако Брюксел одобри втория вариант, то тогава ще се спестят половината от парите за довършване на магистрала “Струма” в най-тежкия ѝ участък. Той поглъща почти целия финансов ресурс за пътища за програмния период 2014-2020 г., който е 673 млн. евро.
По отношение на железопътната инфраструктура и в новия период продължава развитието на направлението Септември - Пловдив, както и връзката със сръбска граница, които стартирахме по ОП „Транспорт“. „Стремим се да използваме в максимална степен допълнителните финансови инструменти, които ни предоставя ЕК“, каза министър Московски. По Механизма за свързана Европа (Connecting Europe Facility) разполагаме с финансов ресурс от 406 млн. евро, като в момента тече подготовката на 2 жп проекта по направленията Видин-Медковец и Драгоман - София - Елин Пелин, в това число и част от жп възел София. Той заяви, че в момента проучваме възможностите за кандидатстване с проекти по плана Юнкер, където условията са проектите да гарантират възвръщаемост на направените разходи.
Ресурсът за усвояване по тази ОП е 1,888 млрд. евро.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4155