EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

АМ „Тракия” открита!

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Тракия” открита!

mail11:00 | 15.07.2013прегледи 708 коментарикоментари 0


Последният участък от най-дългата до този момент у нас автомагистрала „Тракия” от пътен възел „Зимница” до Карнобат бе официално открит с прерязване на лентата от президента Росен Плевнелиев и регионалния министър Десислава Терзиева. Автомагистралата свърза изцяло София и Бургас. Първите автомобили ще могат да преминат по новия участък след 14.00 часа. Откритият последен участък от автомагистрала „Тракия” е лот 4.2 - от пътен възел „Зимница“ до Карнобат (от км 291+000 до км 325+280). Участъкът е с дължина 34 км. Финансирането му се извършва по проект „Доизграждане на АМ „Тракия” лот 2,3, 4” и се осъществява от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. На официалното откриване присъства и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Водосвет бе отслужен от сливенския митрополит Йоаникий.
Автомагистрала „Тракия”, която е с обща дължина 360 км, е част от Паневропейски транспортен номер VIII.

Строителството на автомагистрала „Тракия” започва през 1973 година, като през 1978 година са готови първите 10 км до отбивката за Нови хан. Шест години по-късно магистралата стига до Пловдив. През 1995 година са факт и нови 32 км от Пловдив до Оризово. Следващите готови отсечки от магистралата са Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас, които са изградени през 2000 година с помощта на заем от Европейската инвестиционна банка. Година по-късно е пуснат и пътен възел Оризово, който съвпада с началото на автомагистрала „Марица”. Следващите 10 години са насочени към предпроектни проучвания за изграждането на лот 2, 3 и 4 от АМ „Тракия”. През 2010 година правителството на Бойко Борисов започва строителството на последните отсечки, които са съфинансирани със средства на Европейския съюз, а стойността на инвестицията е 699 648 287,19 лева. Вече готовата автомагистрала „Тракия” разполага с пет лота: Оризово – Стара Загора; Стара Загора – Нова Загора; Нова Загора – Ямбол; Ямбол – Карнобат; Карнобат – Бургас.
През 2004 година правителството на Симеон Сакскобургготски отдава автомагистрала „Тракия” на концесия на българо-португалски консорциум за срок от 35 година, като в договора се разрешава концесионерът да събира такси от преминаващите автомобили. На 22 май 2008 г. обаче правителството на Сергей Станишев прекратява действието на договора.

Източник: Агенция „Фокус”
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg