EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Автобуси, задвижвани от водород, в Европа до 2024

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Автобуси, задвижвани от водород, в Европа до 2024

mail08:35 | 15.11.2021прегледи 2138 коментарикоментари 0


 

Стартира изследователски проект HyFleet, в който участвуват  FlixMobility, водещата технологична компания за устойчива и интермодална мобилност, заедно със своите партньори Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems и ZF Friedrichshafen AG. Консорциумът по проекта (наскоро) получи официално потвърждение за "UIA" (необвързващо писмо за намерение) от Германското федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура. Той се фокусира върху разработването на високоефективна система с горивни клетки за автобуси за дълги разстояния, с цел осъществяване на устойчива мобилност без CO2. След разработването на тази технология FlixMobility планира да тества и пусне в експлоатация автобуси, задвижвани с горивни клетки, в Европа до 2024 г., за да наложи  нови стандарти за движение на дълги разстояния. Като асоцииран партньор в проекта участва и неправителствената организация за климата atmosfair, а в бъдеще ще се присъедини и европейски производител на автобуси.

Технологията за захранване с горивни клетки е част от зелената революция в мобилността и дава възможност на производителите на автобуси да начертаят бъдещето на устойчивата мобилност.

FlixMobility успешно пусна на пазара и автобуси, задвижвани с биогаз, през юли 2021 г., E-автобуси във Франция и Германия и автобус за дълги разстояния, оборудван със соларни панели. Сега компанията иска да придвижи устойчивата мобилност с още една крачка напред.

Средно всяко пътуване с автобус на дълги разстояния от 400 км спестява 6,6 кг емисии на CO2 на пътник в сравнение със същото пътуване с лек автомобил. Въпреки това все още липсва практическо решение за напълно неутрална по отношение на въглеродните емисии експлоатация на автопарковете. Това е причината за споменатия.

Всъщност един пътник отделя 26 грама въглероден диоксид на изминат километър. При пътуване от Мюнхен до Берлин това би означавало приблизително 15,6 кг CO2, това е много малко количество в сравнение с полет, чийто емисии възлизат на около 143 кг CO2 за същото пътуване,. FlixMobility се цели още по високо, като очаква планираните автобуси с горивни клетки, задвижвани със зелен водород, да спестят 100% от нашите емисии, което ще доведе до еквивалент на 0 g CO2 .

Въпреки че автобусите, задвижвани с водород, вече се движат по вътрешноградски маршрути, все още липсват решения за водородни автобуси за дълги разстояния поради изключително високите изисквания, свързани с експлоатацията им: Годишно автобусите на FlixBus изминават по около 200 000 км, като разстоянията достигат до повече от 1000 км на ден, обикновено само с кратки спирки.  В зависимост от броя на шофьорите, които участват в пътуването, автобусът ще трябва да направи законова почивка след 4,5 часа шофиране, което се постига приблизително след 450 км. Поради тази причина всеки алтернативен дизелов автобус трябва да може да измине поне 500 км преди зареждане с гориво. Водородът предлага големи възможности, тъй като ще може да достигне необходимия пробег или дори повече, а времето за зареждане ще бъде също толкова кратко, колкото при зареждането на дизелови автобуси. По този начин  в бъдеще дизеловите автобуси в автопарка на FlixBus могат да бъдат заменени с автобуси с горивни клетки.

В първата фаза на проекта HyFleet Freudenberg разработва система с горивни клетки за дълги разстояния, която ще бъде тествана директно в демонстрационен автобус.

Самият водород е летлив и няма нито миризма, нито цвят. Молекулата на газа се състои от два атома, които трябва да се съхраняват под високо налягане – в идеалния случай в изключително прецизно запечатани резервоари или газови бутилки. Водородът се стреми към едно: да се обедини с кислорода и да се превърне във вода. Енергията необходима за първоначалното отделяне, след това отново се освобождава частично от водорода. Този ефект може да се използва в горивна клетка, за да се произведе и използва енергия, която не оказва влияние върху климата. За да може в бъдеще изцяло да използва водородни автобуси, които не отделят никакви емисии, се планира да се използва само екологичен водород, произведен по устойчиви методи, и възобновяема енергия за своите операции и затова за постигането на тази цел ще си партнира с доставчици на енергия и инфраструктура.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg