EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

АБТТА поиска оставката на Ангелкова

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АБТТА поиска оставката на Ангелкова

mail15:01 | 03.10.2017прегледи 10043 коментарикоментари 0


Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти -  АБТТА, поиска оставката на министъра на туризма  Николина Ангелкова.

Между причините, посочени от АБТТА, са безотговорно отношение спрямо реалното състояние в сектора и невъзможността да бъде осъществен ефективен диалог с висшата държавна туристическа администрация. Асоциацията твърди още, че:

Националната туристическа реклама е лишена от стратегическа визия и фокус на заложените рекламни дейности, има хаотичен  туристически  маркетинг, неадекватно електронно присъствие на България на международната туристическа сцена,  липса на маркетингови активности в мобилни формати и в социални платформи;

Несъобразени със съвременните пазарни реалности Закон за туризма и свързана поднормативна уредба, възпрепятстващи икономическата инициатива в отрасъл с водещо значение за националната икономика и създаващи предпоставки за слаба конкуренция на национално и европейско ниво;

Липса на прозрачност в процедурата и  критериите  за избор на получателите на държавната помощ, нарушаване на свободната конкуренция чрез поставяне на чуждестранни икономически субекти в по-благоприятно положение спрямо българските туроператори;

Неосъществени и компроментирани държавни инициативи:

- Недопустимо забавяне  въвеждането на автоматизирана Единна система за туристическа информация ЕСТИ - ключов инструмент в борбата със сивата икономика, липса на защита интересите на коректно работещия бизнес и гарантиране сигурността на потребителите на туристически услуги ;

- Липса на туристически представителства на България в основните перспективни туристически пазари, обявени като една от основните цели на новото министерство;

- Неприемливо забавяне на  учредяването на туристическите региони, не добра концепция за туристическо райониране, което пречи на регионалната туристическа политика и туристически маркетинг;

- Нереализирано звено за маркетингови проучвания, оценка и анализ в структурата на новосъздаденото ведомство, задължителен инструмент в дейностите по планиране, разпределение и мониторинг на средствата за националната туристическа реклама;

Като предупреждава, че всяко продължаващо неглижиране на изброените проблеми би имало неблагоприятни  последствия не само върху българския туризъм, но и върху българската икономика като цяло,  АБТТА декларира екпертна готовност за участие в тяхното решаване и  призовава  към консолидиране на усилията на всички нива, между всички с добронамерен интерес за постигане на  устойчиво и конкурентно туристическо развитие.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg