EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Zara продължава инвазията на българския пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Zara продължава инвазията на българския пазар

mail18:12 | 05.10.2010прегледи 3951 коментарикоментари 0


Милена Шиякова
Въпреки кризата България затвърждава позициите си на привлекателна инвестиционна дестинация за големите световни брандове в областта на модата. В страната продължава да се строят големи търговски центрове, а те привлякоха интереса на един от гигантите в световния моден бизнес - Inditex, който продава дрехи под марките Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home and Uterqüe. С какво България интригува световните марки, печеливши ли са техните инвестиции в страната, различава ли се българският пазар от тези в останалата част на Европа? Ето отговорите от централа на групата в Коруна , Испания, за EN.bg предоставени от Раул Естрадера, Communication and PR.

Как Inditex формира ценовата си политика на пазара в България?

Inditex определя цената на своите продукти на пазарна основа. Формирането на цената винаги включва търговското позициониране в рамките на пазарната среда, както и структурата на разходите. Целта на тази пазарна политика е да предлагаме на световно ниво една привлекателна комбинация от най-актуалните модни тенденции, високо качество и достъпни цени.

С какво българският пазар се различава от пазарите на другите страни от региона и Европа?

В България ние открихме клиенти, които се интересуват от модните явления. Те са много взискателни по отношение на модните тенденции и нивото на обслужване, подобно на клиентите, които имаме в останалата част от европейските пазари. Ние влязохме на българския пазар с отварянето на самостоятелни магазини през март 2010 година. Нашите магазини в България предлагат на българския потребител същите колекции облекла, които предлагаме в останалите магазини в целия свят. В момента имаме 17 магазина в България: Zara (3), Pull&Bear (3), Massimo Dutti (2), Bershka (3), Stradivarius (3) и Oysho (3), съсредоточени в София и Варна. През следващите месеци се надяваме да отрием нови магазини в София и Стара Загора. Не можем да кажем точно колко ще бъдат те. Ние не преследваме конкретна цел по отношение на броя магазини. Очакваме Inditex да продължи разрастването си в България с разширяване на присъствието на нашите марки в страната.

По какви критерии компанията определя мястото за откриване на магазините в България и по света?

Винаги търсим най-добрите места за магазините си - основните търговски улици и водещите молове на големите градове. Ние сме с взискателни критерии по отношение на търговската външност - видимост на магазина, фасада, витрини и т.н. За Inditex локацията на магазините е ключов аспект. При отварянето на нов магазин, предпочитаме да забавим откриването, вместо да го открием на място, което не отговаря на поставените критерии.

Каква сума инвестира групата в България и при свитото потребление, това рискова инвестиция?

Ние никога не предоставяме икономически изчисления, базирани за дадена страна. Считаме България за интересен пазар за нашите марки. Въобще пазарите от Източна Европа са приоритет за нас и плановете ни предвижда по-голямо разширяване .
Какво показват наблюденията Ви от първите месеци на пазара у нас? Готов ли е българският потребител за продуктите ви?
Представянето на нашите марки в България е много задоволително. Ние се радваме на топло посрещане от българските потребители, които са много чувствителни към нашите модни предложения.

Кога българските потребители ще могат да поръчат облекла от колекциите на Zara и онлайн?

Продажбите на Zara онлайн са достъпни за клиентите в Испания, Португалия, Франция, Италия, Германия и Великобритания от 2 септември. Преди края на тази година ще бъдат достъпни и за Ирландия, Австрия, Холандия, Белгия и Люксембург.
През 2011 година ще бъдат възможни също в САЩ, Канада, Южна Корея и Япония. Целта е постепенно да разширяваме онлайн продажбите и в останалата част от света, където Zara има търговско присъствие, но ние не можем да обявим точна дата за стартирането на онлайн продажби в България.

Статистика Inditex

Нетните продажби на групата стигнаха 5.525 млн. евро през първата половина на 2010 година. За посочения период те са нараснали с 14%.
Магазинните продажби в локална валута са се увеличени с 10% между 1 август и 20 септември.
Нетни приходи за първата половина на годината общо възлизат на 628 млн.евро
За първите шест месеца за годината групата е отворила нови 173 магазина, достигайки цифрата от 4 780 магазина в 77 страни.

 


Тагове: Zara, пазар, България
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg