EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

WSJ:България място за масов туризъм

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

WSJ:България място за масов туризъм

mail11:00 | 18.08.2010прегледи 2333 коментарикоментари 0


Под заглавие "България иска повече туристи" американското издание "Уолстрийт джърнъл" публикува статия на журналистите Ник Скрекас и Том Мъд, посветена на туризма в България.
Туристическият сектор в България дава 8,7 процента от брутния вътрешен продукт на страната, но тя все още има проблеми с достигането на по-високо качеството в тази област, отчита изданието. Хората от туристическия бранш се оплакват от тежката зависимост от туристическите мега комплекси, работещи на принципа "всичко включено в цената" /all inclusive/, от недостатъчно доброто обслужване и от изхабената инфраструктура, отбелязват авторите на статията.
В последните 10 години се говореше много за  българския туризъм, насочен към лова, голфа, карането на ски, културните и природните забележителности. Масовият туризъм обаче все още си остава основен елемент в туристическия бранш, защото другите форми на туризъм страдат от липсата на държавна организация, от лошото управление на културните обекти и от недостатъчната реклама, пишат двамата журналисти.
 Те цитират Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка на туризма, който казва, че закъсненията в строежа на нови магистрали - поради корупцията или липсата на опит от страна на правителствата и местните власти, е създало значителен дисбаланс, имайки предвид капацитета на новопостроените хотели.
В статията е отразено и мнението на германския пенсионер Юрген Бютнер, живеещ в Пловдив, който говори за проблемите на чужденците в България. Според него за тях е проблем да намерят хора "говорещи нещо като английски,  какво остава за други езици, като немския". Той казва, че се е сблъскал  с този проблем дори и при с хора с дипломи в областта на туризма и владеенето на езици. "България все още не може да извлече ползи от природните дарове, с които разполага", смята германецът.
Български фирми смятат въпроса за диверсификацията на туризма за много важен за оцеляването им, но се оплакват, че повечето туристи идват в България с пакет "всичко включено в цената", почиват в оградени туристически комплекси и не напускат хотелите си, а това направо задушава туристическия бизнес.
Общо 2,1 милиона туристи посетиха България през първата половина на 2010 г., се казва в статията. Това е с 1,9 процента повече в сравнение със същия период на 2009 г. Но всеки 9 от 10 туристи идват в България през лятото - нещо, което българският
премиер Бойко Борисов се надява да успее да промени, пишат журналистите и добавят, че миналата седмица Борисов е наредил на министрите да разработят стратегия за развитие на културния туризъм, след като в Созопол археолози откриха мощи, за които се смята, че са на Свети Йоан Кръстител.
Забелязват се и други признаци, че се работи за промяна, отбелязва "Уолстрийт джърнъл" -  в София занемарените сгради в неокласически стил сега са обновявани, както направиха в Прага през 90-те години на миналия век. Мрачните блокове от съветски тип постепенно се заменят от модерни сгради от стомана и стъкло. Като пример се посочва и бившата сграда на Техническия университет в София, днес превърната в музей, наречен българския Лувър. Като друг пример за подобряване на инфраструктурата с цел привличане на повече туристи се посочва и скоростната
железопътна линия, която ще свързва София с Пловдив и Бургас и която трябва да бъде завършена през 2012 г.
Очаква се подобрение и в подготовката на хората, работещи в туризма, защото идва ново поколение, което има други перспективи и знае езици, се казва в статията.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4167