EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Weekend почивката – хит през това лято

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Weekend почивката – хит през това лято

mail12:01 | 15.08.2010прегледи 1406 коментарикоментари 0


Маргарита Йорданова
Като приказка звучат ваканциите за по две седмици. Отдавна хората не си позволяват толкова дълъг отдих, а от известно време пътуванията за отмора са не по-дълги от два-три дни. В световен мащаб все повече се развива уикенд туризма, като най-популярни стават почивките с по 3-4 нощувки, обяснява Василка Панковска, мениджър маркетинг и реклама в агенция Алма тур.
 Явно това ще е тенденция, която ще се развива и у нас. В България обаче, заради малкия пазар, този туризъм няма да достигне големи мащаби, макар че има база за развитие, е мнението на Панковска.  У нас дестинации като Хисара, Банско, Баня, Троянския балкан са основно с уикенд пакет. Хората, които избират тези места за почивка, рядко остават за повече от 2-3 дни. Хотелиерите там на място се опитват да увеличат престоя на почиващите, като предлагат промоционални пакети и по-ниски цени за седмицата.
Това, което се наблюдава напоследък е, че все по - популярни сред туристите у нас стават уикендите в големи европейски столици. Пакети за Прага, Виена, Лондон, Париж, Барселона, които са с 2 и 3 нощувки се търсят все повече, смятат от Алма тур. Една от причините са ниските цени на самолетните билети благодарение на ниско тарифните авиокомпаниите. Освен това този вариант за отмора дава възможност на клиентите да заминат  в края на работната седмица и да се върнат в началото на новата, без да се налага да взимат отпуска.
За последните две години близо 4% от нашенците предпочитат да летуват извън Родината според данни от проучване на НЦИОМ от юли 2010 г. Изследването показва, че този дял е сравнително траен. „Според нашите данни обаче се наблюдава спад от близо 50% на клиентите, желаещите да почиват в чужбина през тази година. За сметка на това избралите България за своята ваканция за периода май-юни 2010 г. се е увеличил с около 45%”, коментира Панковска. В момента обаче не се предлагат нови  програми за отдих, тъй като в условията на криза това е прекалено голям риск и значителна инвестиция. Набляга се на познатите места, които са най-близко и най-евтино. Интересът към държави като Турция, Гърция, Египет и Тунис се запазва.
След стартирането на икономическата криза се наблюдава спад на почиващите като цяло. За туроператорите, които се справят по-добре в тези условия спадът е около 4-5%. За някои фирми от туристически бранш обаче той е близо 50%, което води и до доста фалити.
Голяма част от хората избира  за лятната си ваканция родното Черноморие. Един от факторите за това е, че в момента се предлага голямо разнообразие от оферти, които са деференцирани по уикенд пакети, ранни продажби и други, обясняват от бранша.Според изследване, проведено от НЦИОМ през юли 2010 г., 63% от българите ще се лишат от почивка през тази година. Тези обаче, които ще имат лятна ваканция, определено предпочитат морето - между една пета до една четвърт от българите. През тази година два пъти по-малко са желаещите да летуват на планина, показва проучването. Заради кризата и възможността да се спести от почивка все по-пoполярни стават отдихът на село и на вила.

 

Българският турист през 2010 година
Млади, умни и предимно столичани е образът на българския турист през 2010, определен от проучването на НЦИОМ. Само 37% от високообразовните българи, 40% от хората под 30 години и 40%  от софианци ще останат без почивка това лято. 
От старта на кризата клиентите се делат на две големи групи. По-малката група са тези хора, които предпочитат да закупят пакет за почивката си с отстъпка за по-ранно записване. Това обикновенно са хора с по-добра култура на потребление, които планират ежедневието си по-добре, имат възможността да мислят за лятната ваканция от по-рано. По-голямата група от българите обаче правят резервации за своята ваканция в последната минута. Тези пакети се предлагат с много промоции, но от друга страна имат своите ограничения и неудобства.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg