EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Mercedes започна производството на електрически ТИР

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Mercedes започна производството на електрически ТИР

mail13:35 | 06.07.2021прегледи 2022 коментарикоментари 0


 

Преди дни Mercedes-Benz Trucks представи премиерно първия си електрически задвижван товарен автомобил за тежка дистрибуция – eActros. С неговото лансиране немският производител предвещава нова ера в продуктовата си гама.

„Трябва да признаем, че транспортът е част от проблема, що се отнася до изменението на климата. В същото време можем и ще бъдем част от решението. Затова започваме с нашия eActros, който вече измина над половин милион километра по обществени пътища ”, посочва Карин Радстрьом, член на управителния съвет на Daimler Truck AG и отговаряща за Mercedes-Benz Trucks. Тя е убедена в концепцията и пазарния потенциал на eActros: „Неговите специализирани приложения са смела стъпка за Mercedes-Benz Trucks и за нашите клиенти в преминаването към въглеродно-неутрален транспорт.“

След като Mercedes-Benz Trucks представи концептуалното превозно средство за тежкотоварни превози в градски райони на изложението IAA  в Хановер през 2016, през 2018 започнаха практическите тестове на десет прототипа eActros в сътрудничество с клиенти в Германия и други европейски страни. Целта на „eActros Innovation Fleet“ беше да пусне на пазара готов продукт през 2021 г. „Разработката на eActros се фокусира върху партньорството с нашите клиенти. Всичко, което научихме по време на тестовете, бе взето предвид в серийното производство. В сравнение с прототипите няколко характеристики като пробег, мощност на задвижване и безопасност са значително подобрени в модела за серийно производство", обяснява Андреас фон Валфелд, ръководител отдел „Маркетинг, продажби и услуги“ в Mercedes-Benz Trucks.

В технологичното сърце на eActros е задвижващият агрегат с два интегрирани електромотора заедно с двускоростна трансмисия. И двата мотора осигуряват впечатляващ комфорт и динамика на автомобила, докато тихото и без емисии електрическо задвижване означава, че камионът може да се използва и за нощни доставки и влизане във вътрешните части на градове със забрани за шофиране на дизелови превозни средства. В зависимост от избраното оборудване, eActros черпи сили от три или четири батерии – всяка с капацитет около 105 kWh[1]. Благодарение на максималния капацитет от 420 kWh, пробег до 400 километра е реалистичен. eActros може да се зарежда с мощност до 160 kW на бърза зарядна станция с 400A, като трите батерии се нуждаят от малко повече от 1 час, за да се заредят от 20 до 80%.

Електрическият камион се отличава с висока степен на цифровизация и свързаност. Това важи и за безопасността на превозното средство. В последното поколение на Actros с конвенционален дизелов двигател, Mercedes-Benz Trucks вече представи впечатляващи системи и стандарти за безопасност, които подкрепят мисията на компанията за шофиране без инциденти. С eActros компанията не само следи отблизо активната безопасност, например под формата на стандартно инсталирани системи като MirrorCam, Sideguard Assist S1R или петото поколение Active Brake Assist (ABA) с разпознаване на пешеходци, но и върху предизвикателствата, свързани с електрическите превозни средства и вградените в тях системи за високо напрежение.

От есента на 2021 г. серийният модел ще се произвежда в най-големия завод за сглобяване на товарни автомобили на Mercedes-Benz Trucks във Вьорт, Германия. Там през последните месеци се извършва интензивна подготовка на процесите, като това включва изграждането на нова поточна линия. В начална фаза моделът за серийно производство на eActros ще бъде достъпен в Германия, Австрия, Швейцария, Италия, Испания, Франция, Холандия, Белгия, Великобритания, Дания, Норвегия и Швеция. След това ще бъде лансиран и на други пазари в Европа.

 

[1] Това съответства приблизително на енергийното съдържание на нов акумулаторен пакет, включително и на пределните стойности за безопасност и ефективност за поддържане на работата на системата.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg