EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Lidl предлага „оценъчна система” на качество на храните

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Lidl предлага „оценъчна система” на качество на храните

mail18:00 | 30.03.2011прегледи 2010 коментарикоментари 0


Марина Панчева
Оценъчната система, по която да се определя качеството на храните, е решение на проблема в България, според търговската верига Lidl, която стъпи на пазара у нас през октомври 2010 година и още със старта си предизвика бум сред българските потребители, като постоянно предлага всевъзможни промоционални цени. По-рано на среща в Министерството на земеделието и храните, веригата вече лансира идеята, която успешно е прилагана в Германия. Проверката на продуктите там се извършва от специален институт, като се поставят оценки на всеки отделен продукт. Смята се, че по този начин индиректно се стимулира потребителя, който следи качеството на храните. Това според управителя на Lidl България Милена Драгийска, е успешен начин да се реши проблема качество-цена. Необходимо е да се разграничат нискокачествените от нискобюджетните продукти. Ако правителството въведе минимални прагове за определяне на качеството, от Lidl не се притесняват, въпреки имиджа им на нискобюджетна верига. Причина за това е, че веригата залага на вътрешни прагове за качество.
Асортиментът
Добре лансираните немски стоки обаче не заемат най-голяма част от цялостния асортимент, както се очакваше. Запазват се квотите на доставчици, като 1/3 от тях са български производители. За периода, в който е позиционирана веригата на пазара у нас, се забелязва дори подмяна на чужд доставчик с български. Основните хранителни категории, за които се доставят продукти от родни доставчици са: хлебни и месни изделия, млечни продукти, яйца и ориз. Най-търсени са охладените пилета, като те на 100% са от български доставчик, без инжектиране на вода и други течности, увери Драгийска. Голям дял от стоката е собствена марка на Lidl, произвеждана у нас, като част от продукцията дори се изнася за магазините в други страни. Предвижда се голямо развитие на асортимента, но наред с това се очаква и премахване на артикули, които не бяха възприети от българския потребител. В разширяването на асортимента думата имат до голяма степен потребителите, като за целта се използват телефонните линии, на които се получават заявки за търсените стоки.
Многообразието не е водещо
В отговор на въпрос на EconomyNews.bg за ограничените артикули от един вид продукт, Драгийска обясни, че концепцията на Lidl не е в многообразието. Средно от един продукт се предлагат по 2-3 алтернативи, но за сметка на това качествени и на поносима цена. Не се предвижда промяна на цялостната концепция на веригата, като по този начин очакванията на българския потребител за повече видове и разнообразие от един продукт, няма да се оправдаят. Разсеяни бяха и обвиненията за протекционизъм между веригите, като от своя страна Драгийска заяви, че единствения начин да се допускат доставчици в Lidl е качеството.
Дял на пазара
Все още няма точни данни за дела на пазара, който заема веригата, но очакванията са до края на септември да бъде изготвен подобен анализ. Досега повечето магазини на веригата са построени на собствени терени, като особено внимание се отделя на зелените и паркинг площи. Фокусът е насочен към по-големите градове и градовете в близост до границата с Гърция, поради причината, че марката е добре позната там. Традиционно силни са регионите с експортна сила или с т.н. гастербайтери, които познават веригата от чужбина.
Статистика
Досега са открити 30 магазина в 21 града в цялата страна. Предвижда се, след ребрандиране на Plus, броят на магазините в следващите 3-4 месеца да нарасне до 40. Увеличава се покритието на градове до 33, а в следващите 5-6 месеца в 25 общини ще има представителства. Затворени остават бившите магазини Plus в градовете Левски и Севлиево.
Към момента във веригата работят близо 2000 служители, в магазините те са 1600. Очаква се за следващите 4 месеца заетостта да нарасне, заради новоткриващите се обекти. Цялостната инвестиция направена от германската търговска дискаунтърска верига Lidl в страната е близо 200 млн. евро. Допълнителни средства ще бъдат отделени за модернизация на вече изградените магазини и за построяване на нови ниши в повечето от тях.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4162