EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Deloitte: Смартфонът се превръща в търсачка

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Deloitte: Смартфонът се превръща в търсачка

mail12:25 | 23.01.2010прегледи 763 коментарикоментари 0


Ралица Русинова

Търсачките ще станат едно от петте най-популярни приложения, а смартфонът ще се превърне в търсачка, прогнозират от консултантската компания Deloitte.
„Търсенето” ще играе ключова роля в бъдещите мобилни платформи. Ето защо се очаква промяна на бизнес модела в посока съфинансиране на смартфоните от оператори и платформи за търсачки, следователно и поделяне на печалбите.
От Deloitte прогнозират още пробив на таблетите (net tablets) в технологичния бранш. Очаква се портативните устройства да реализират продажби в десетки милиони през 2010 г. NetTab-овете са портативни устройства, по-малки от нетбук и по-големи от смартфон.
Според Consumer Electronics Show от януари т.г. има нагласа Apple и Microsoft да обединят усилия с Hewlett-Packard и да започнат да предлагат общи продукти.
Мобилните гласови услуги през Интернет протокол (VoIP) ще се развият от нишов в основен пазарен сегмент и ще привлекат десетки милиони потребители, очакват  от компанията.
В медийния сектор най-голям растеж на приходи ще има за видео съдържанието по поръчка (video-on-demand). Обемът на DVD-та, разпространявани чрез тези устройства, ще се удвои.
„Над 90% от телевизионното и над 80% от аудио съдържанието ще бъде приемано чрез линейното предаване, независимо от разпространението на не-линейни технологии”, коментира Дариуш Нахила, ТМТ директор за Deloitte Централна Европа.
През тази година ще навлезе едновременното използване на уеб и телевизия. Това няма да се дължи на свързани с Интернет телевизии или модемни устройства. По-скоро потребителите ще комбинират телевизорите с лаптопите, MP3 плейърите си или с други сърфиращи устройства, които могат да доведат до конвергенция.
Най-популярният подход към конвергирани Уеб и телевизионни програми най-вероятно няма да е посредством произведена специално за целта техника. Много по-вероятно е да се наложи  по-прагматичен подход, а именно комбинирането на съществуващи телевизионни апарати и устройства със самостоятелен браузър, като например лаптопи с WiFi, нетбуци, смартфони, MP4 плейъри и портативни игрови конзоли.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg