EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

9 нови марки бира в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

9 нови марки бира в България

mail16:40 | 31.01.2012прегледи 1666 коментарикоментари 0


През 2011 г. членуващите в съюза пивоварни компании от България са реализирали 4 840 000 хектолитра бира, което се доближава до количествата от 2006 година, съобщи Съюзът на пивоварите в България (СПБ), който представи развитието на пивоварния бранш през изминалата 2011 г.. В съюза членуват производителите на бира: ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД, минипивоварните „При кмета” в София и „Вентура”- Варна.
Според пивоварите пазарът все още не се е възстановил от последствията на икономическата криза. Продължава преориентирането на консуматорите към продажби на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент.
Най-ясно тази тенденция се вижда при анализа на пазара по видове опаковки. Продължава да нараства делът на продажбите в РЕТ бутилки, който вече е 57%, за сметка на реализацията на бира в стъклени бутилки – 32%, където има 5% спад в сравнение с 2010 г. Продажбите в кенове са 5%, а в кегове – 6%. Според анализаторите пазарът е силно повлиян от поредното „свиване” на бюджетите на домакинствата и потребителските нагласи в следствие съобщенията за нова рецесия. Към това се добавя целогодишният спад в обема на студения пазар, причинен от затварянето на много обекти в сектора ХоРеКа, намалелите продажби в заведенията и в курортните центрове, масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги и пакетите „all inclusive”.
Въпреки стагнацията, пивоварите продължават с активната си инвестиционна политика. През 2011 г. членовете на СПБ са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения. През изминалата година на пазара са позиционирани 9 нови асортимента и марки бира.
Водени от отговорностите си към консуматорите, че опаковките са изключително важни за запазване качеството, вкуса, аромата и характеристиките на пивото всички компании са традиционно активни в ежегодното обновяване на опаковките. И през 2011 г. портфолиото на всички членове на СПБ е разширено с нов дизайн на бутилки, кенове, етикети и капачки.
Запазването и развитието на човешките ресурси е приоритет на работодателите от пивоварната индустрия. Работната заетост в бранша продължава да е стабилна. По данни на НОИ през 2011 г. в производството на пиво и малц са ангажирани 2 900 човека.
Съюзът на пивоварите обяви, че през 2012 г. продължава активно да надгражда образователната кампания за родителите с разнообразни инициативи и комуникации. В израз на отговорностите си за формиране на нова култура на умерена консумация, българските пивовари са силно мотивирани заедно с Пивоварите на Европа да участват отново в платформата Форум за алкохол и здраве под егидата на ЕК.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg