EUR 1.9558
USD 1.7235
CHF 1.8891
GBP 2.3386
CNY 2.7185
you tube
mobile version

72% ползват туроператор при пътуване

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

72% ползват туроператор при пътуване

mail07:15 | 02.11.2018прегледи 1042 коментарикоментари 0


Как съвременният българин организира своите пътувания, ползва ли услугите на традиционни и онлайн туристически агенции или резервира сам с помощта на различни доставчици на услуги? Отговори на тези и други въпроси разкрива наскоро проведено маркетингово проучване*.

72% от анкетираните споделят, че през последните 3 години поне веднъж са ползвали услугите на туристическа агенция, като 38% са ползвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Като основни предимства на агенциите респондентите посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). 28% от анкетираните смятат, че агенциите спестяват средства.

Потребителите, които не са използвали услугите на туристическа агенция, посочват като основни причини за това: организирането на пътуванията от някой друг по-опитен близък вместо тях (59%), наличието на достатъчно опит да организират пътуванията си сами (39%), или нежеланието да плащат допълнителна такса за услугите на агенция (26%).

Когато говорим за компании, предлагащи самолетни билети или екскурзии, с най-висок процент разпознаваемост сред българските потребители са авикомпания Wizzair, следвана от онлайн туристическа агенция eSky, авиокомпания Ryanair и националният превозвач Bulgaria Air.

Популярните в световен мащаб метатърсачки на самолетни билети (като Skyscanner, Kayak, Momondo и др.) в България все още не са разпознаваеми.

В топ 3 на най-познатите традиционни туристически агенции са Бохемия, Астрал Холидейз и Караджъ Турс.

Участниците в проучването са дали и оценка (от 2 до 6) на ползваните от тях през последните 3 години туристически компании по следните 7 критерия: цялостно впечатление, гъвкави оферти, цени, бързина на реакция при запитване, разрешаване на възникнали проблеми, любезно обслужване, както и удобен и лесен за ползване уебсайт.

Средната оценка по тези 7 критерия, класира сред най-високо оценените туристически компании у нас eSky, Trivago, Booking.com, Wizzair и Ryanair. 

Според данните на eSky, силна тенденция в индустрията е значителното увеличение на мобилното потребление. В периода януари-октомври те са нараснали със 72% спрямо същия период на 2017 г., а резервациите през мобилен телефон – със 178%. 

-----------------

*Проучването е осъществено от изследователска агенция Маркет ЛИНКС и е представително за жени и мъже на възраст над 15 години, потребители на интернет, живеещи в България, пътували със самолет през последната година или планиращи такова в предстоящата.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

PwC: Силен оптимизъм сред бизнес лидерите

08:45 | 01-28-22 | 15