EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

50% полети на Air France, Lufthansa плаши със тачка

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

50% полети на Air France, Lufthansa плаши със тачка

mail11:40 | 26.09.2014прегледи 1415 коментарикоментари 0


Френският национален превозвач Air France предвижда днес да изпълни половината от планираните полети. В същото време трудовият конфликт в компанията изглежда е към края си, след като бе оттеглен проектът за нискобюджетен филиал Transavia Europe - основният повод за стачката на пилотите, продължаваща 12-и ден. Връщането към нормалния ритъм на работа на летищата едва ли ще настъпи веднага - половината от самолетите на Air France продължават да са приковани на земята, информира Франс прес. Днес 58% от пилотите на Air France стачкуват, а вчера, когато бяха възобновени преговорите между протестиращите пилоти и ръководството на компанията, те са били 62%, посочи източник на АФП.

Синдикатът на германските пилоти Cockpit съобщи, че планира нови стачни действия в авиокомпания Lufthansa, след като преговорите по схемата за ранно пенсиониране отново се провалиха, предадоха световните агенции. Профсъюзът организира три стачки с продължителност няколко часа през последните седмици в Lufthansa и нейното подразделение Germanwings. Cockpit отмени стачка, насрочена за 16 септември, след като получи ново предложение от превозвача, припомня Асошиейтед прес. Профсъюзът изрази съжаление, че преговорите отново са се провалили. Cockpit предупреди, че могат да се очакват нови стачни действия, но не посочи конкретни дати. Cockpit настоява Lufthansa да запази схемата за ранно пенсиониране, позволяваща на пилотите да излизат в пенсия на 55 години и да продължат да получават 60% от заплатата си, докато не започне пенсионното плащане от държавата. Авиокомпанията иска да намали тези плащания. Lufthansa твърди обаче, че схемата вече не е необходима, като се имат предвид увеличената продължителност на живот и неотдавнашно съдебно решение, което означава, че пилотите вече могат да работят до 65 години, допълва Ройтерс.

Ценова война в небето?

Вече не е подходящо да се говори за нискотарифните авиокомпании като за отделен сектор в самолетния транспорт. Сега всички авиокомпании са „нискотарифни“. Това бе единодушното мнение в деня на откриването на 11-я световен конгрес на нискотарифните авиокомпании в Лондон миналата седмица, обобщава туристическа агенция eSKY.bg. Цените и таксите в самолетния транспорт ще паднат драстично, стана ясно още от дискусията по откриване на форума, озаглавена „Промени авиокомпания си, за да я запазиш конкурентноспособна“.
През 2015 г. индустрията трябва да очаква ценова война, каквато не е виждала в досега историята. Според Кристоф Мюлер – главен изпълнителен директор на Aer Lingus, Европа върви към истинска „кървава война“ при определяне цените на самолетните билети. Около това мнение се обединиха и превозвачи като Ryanair и руският Aeroflot. Единствено шефът на Norwegian бе по-умерен в нагласата си към ценовия фронт. Според него цените ще се запазят горе-долу същите, но ще се наблегне значително на подобряване качеството на услугите.
Ирландският нискотарифен гигант Ryanair обеща повече отстъпки и по-голям капацитет, чрез удвояване на флотилията си до 2024г. Авиокомпанията обмисля полети до Русия – в частност Москва и Санкт Петърбург. Новият маркетинг директор на превозвача, Кени Джейкъбс, нарече сектора „изостанал“ и добави, че авиационният бизнес трябва драстично да се подобри и промени, в съответсвие с нуждите на клиента.

Авиокомпаниите се обединиха и около значението на социалните мрежи, мобилните технологии и смарт устройствата като Apple Watch, Google Glass и тн. Според превозвачите безплатният Wi-Fi интернет на борда вече e задължителен. „Непременно трябва да сме подготвени за новите тенденции, защото съвсем скоро те не просто ще персонализират пътуванията, но е твърде вероятно и да ги контролират.“ – заяви Джейкъб Гуера от United Airlines.
Персонализираното преживяване на пътниците, чрез използване на нови технологии както на земята, така и във въздуха, ще бъде използвано агресивно от авиокомпаниите при покоряване на нови пазари през следващата година. Едновременно с това, цените на билетите ще вървят надолу в ожесточена борба за клиенти.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg