EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

50% от онлайн купувачите използват смартфон

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

50% от онлайн купувачите използват смартфон

mail18:00 | 29.04.2015прегледи 892 коментарикоментари 0


Над 50% от онлайн купувачите в България използват интернет чрез смартфон, показва проучване на платформата за сравнение на цени и продукти Pazaruvaj.com, проведено в България, Румъния и Унгария. Онлайн допитването разкрива, че най-често използваното устройство за интернет е лаптопът, следван от смартфона, настолния компютър и таблета. Делът на притежаващите четец за електронни книги или смарт часовник все още е твърде малък и не е анализиран в изследването.
Проучването разкрива, че като основни причини да предпочетат пазаруването в интернет пред стандартния тип пазаруване, потребителите посочват възможността да сравнят различните оферти на основата на различни параметри, избягването на опашки и по-ниските цени в сравнение с традиционните магазини. Макар и по-рядко, анкетираните посочват също възможността да се възползват веднага от актуални промоции и отстъпки, по-големия избор и удобството да не се ходи до магазина.Според изследването изборът на онлайн магазин за пазаруване се определя от четири основни фактора –цената на продуктите, възможностите за доставка, надеждността на магазина и предлагания избор.
Българските онлайн потребители използват между два и четири различни източника на информация преди закупуването и избирането на продукт или магазин, като най-често те използват сайтовете за сравнение на цените и разглеждат описанията на уеб магазините. Значителна част от купувачите се допитват до мнението на членове на семейството, приятели, познати или търсят информация в страниците на социалните мрежи.
Според данните от изследването най-предпочитаният начин за доставка от страна на онлайн потребителите е с куриер до дома (80%) или на работното място (70%), аоколо 30% от анкетираните са заявили, че приемат и традиционната доставка по пощата. Едва един на всеки пет души (18%) предпочита възможността за лично получаване на пратката в магазина.Това се обяснява с достъпността на уеб страниците, както и с факта, че най-популярните уеб страници не разполагат с традиционен, офлайн магазин, или ако разполагат, не е възможно получаването на поръчаните продукти чрез различни пунктове за получаване.
По отношение на възможностите за плащане, мнозинството от онлайн купувачите в България предпочитат плащането в брой –с наложен платеж при получаване на пратката от куриера (85%) или на място в магазина (35%). Около 30% от потребителите приемат електронните решения за плащане, като привържениците на плащането с банкова карта онлайн и при получаване на закупената стока са приблизително по равно. Най-малко – около 15%, са потребителите, които биха платили по банков превод. Сумата от процентите е по-голяма от 100%, защото респондентите дават повече от един отговор.
Пазаруващите онлайн българи са добре запознати със сайтовете на чуждестранните уеб магазини, показва още изследването. Над 50% от анкетираните заявяват, че са пазарували веднъж или повече пъти от чуждестранни магазини, а близо 40% споделят, че познават такива сайтове, но още не са ги ползвали. Едва 10% от респондентите признават, че не познават чуждестранни сайтове за пазаруване. Най-популярни сред родните онлайн купувачи са Ebay.com и Alibaba.com, следвани от Amazon.com и TinyDeal.com.
Изследването разглежда и причините за отказ от пазаруване онлайн. Най-често потребителите посочват, че не желаят да плащат през интернет и да дават личните си данни, както и че биха искали първо да пробват продукта или да го получат незабавно.
Проучването показва, че преобладаващият брой потребители в България не използват платени онлайн услуги. Най-непопулярни са музикалните онлайн услуги, които се ползват от едва 4% от купувачите. Около 10% от всички анкетирани ползват платени онлайн телевизионни услуги. Приблизително същият е и процентът на потребителите, които си плащат, за да гледат филми и сериали онлайн. Близо 8% от респондентите споделят, че са се възползвали от други платени приложения. Най-популярни сред българските потребители са облачните хранилища за съхранение на данни (30%) и торент сайтовете за сваляне и споделяне на файлове (25%).
Проучването е изготвено от унгарската компания за проучвания GKI Digital през февруари 2015 г. Реализирано е чрез онлайн анкета сред 700 български граждани. Във фокуса на изследването стои анализ на навиците на интернет потребителите при пазаруване онлайн.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg