EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

5% ръст на туристите след реклама за 8 млн. лв.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

5% ръст на туристите след реклама за 8 млн. лв.

mail14:39 | 23.09.2010прегледи 614 коментарикоментари 0


Маргарита Йорданова

Стартира интегрирана рекламна кампания на българските туристически продукти в Германия, Великобритания и Русия. Това стана ясно на пресконференция на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Проектът за рекламиране в трите страни е на стойност 7.96 млн. лв. , а срокът му за изпълнение е до 2011г. Рекламните клипове, които ще се завъртят в телевизионното пространство в трите държави бяха показани на обществеността в България през миналия месец. Рекламни специалисти смятат, че те са банални, копират клипове на съседни наши държави и струват значително по-малка сума от обявените 483 хил. лв.
Според ръководителя на проекта обаче клиповете не са банални. „Смятам определено, че е въпрос на вкус дали една реклама ще се хареса, или не. Ние показваме туристическия облик, с който разполагаме. Факт е, че туристическите продукти у нас имат до голяма степен припокриване с тези в Турция и Гърция, особено що се отнася до море. Но определено имаме специфики, които можем да покажем. Те са свързани с родните планини, еко туризма, винения туризъм, дали не смятам, че сме банални.", коментира за Economynews.bg Ася Йосифова, ръководител на проекта за национален маркетинг на туризма. „Имахме разговори с ключови фигури в различните държави, но не можехме да си позволим да им платим хонорара, който те искаха, за да станат наши рекламни лица там", обяснява още тя.
„Фирмата изпълнител е избрана с конкурс за обществените поръчки по един напълно конкурентен принцип. Тази фирма спечели с най-доброто техническо предложение и най-добра цена", коментира обвиненията, че клиповете са надценени Ася Йосифова.
Пазарите в Германия и Великобритания формират 34% от пътуванията от Европа, а Русия е един от най-динамичните пазари на стария континент, заяви Йосифова.
Очакванията след рекламната кампания в трите страни са за ръст на туристите у нас с 5% и 3% увеличение на приходите от международния туризъм.
За сравнение през 2009 г. приходите от чуждестранни туристи у нас са 2.6 млрд. евро. Миналата година страната ни е посетена от 740 хил. германци, 287 хил. руснаци и 286 хил. британци. Това нарежда държавите съответно на трето, четвърто и пето място. Най-много посещения за 2009 г. са направени от румънци и гърци, показват данни на икономическото министерство.


98 милиона руснаци да видят рекламите

Основният канал за рекламиране в Русия ще бъде телевизията. По данни на Gallup Русия, именно тази медия привлича 73% от хората пътували до България, както и 66% от тези, които планират пътувания. Очаква се над 98 млн. души да видят телевизионната реклама в Русия. На фокус ще бъдат и специализирани печатни издания, в които ще се залага на 7 различни рекламни визии - гурме, празници, културен и еко туризъм, море, зима и голф туризъм. Месечният тираж на тези издания е 2,6 млн. броя. Очаква се 30 секундните аудио клипове по руските радиостанции да достигнат до 28 млн. души. В онлайн пространството ще се осигурят 9 млн. импресии в едни от най-популярните руски сайтове.
Предвидена е и външна реклама в Москва и Санкт Петербург. Аудиторията, до която се очаква тя да достигне, е от 12 млн. руснаци. Реклами ще има и в метрото на тези два града, като в Москва то е използвано от над 10 млн. души на ден, а в Санкт Петербург от 4.5 млн. души.

На прицел германците с доход от 3 хил. евро

Потенциалните туристи от Германия, към които е насочена рекламата са 30 млн. души. Предвиждат се 60 реклами в специализирани издания, 16 страници брошура в FVW, които трябва да достигнат до аудитория от 600 хил. Проектът за рекламиране на България като туристическа дестинация в Германия е насочен към млади семейства на възраст между 25-45 години със среден месечен доход от 2 000 евро, пенсионери с доход между 500 и 2 000 евро и бизнес туристи с доход от 3 000 евро на месец.
Една от основните реклами там ще е външната кампания, която ще бъде реализирана в Берлин, Франкфурт, Кьолн, Лайпциг, Щутгарт, Мюнхен. Предвидени са и 260 излъчвания на 30 секунден спот по водещите телевизионни канали, чиято таргет група е 10 млн. души. Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще проведе и няколко посещения на руски и германски журналисти у нас с цел запознаване с туристическите условия в България. Изпълнител на проекта във Великобритания все още няма. Поради промени в ЗОП изборът на изпълнител може да се проточи още 2 месеца.
„Смятам, че навсякъде виждаме добри и лоши практики. В България има превъзходни продукти. Действително у нас някои хотелиери и ресторантьори са наясно с високите изисквания на клиента и им предлагат първокачествено обслужване. Смятам, че и далеч не всички почивки в Турция и Гърция са отлични. Сигурна съм, че българската туристическа индустрия работи за подобряване на качеството и скоро резултатите ще започнат да се виждат", е мнението на Йосифова.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg