АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
+25% ръст на плащания с кредитни карти



В периода юли-декември 2020 г. беше отчетен ръст от 25% на броя на онлайн трансакциите с кредитни карти, издадени от БНП Париба Лични Финанси в България. Това показва, че българите са готови да използват удобни финансови инструменти за дистанционно пазаруване и покриване на ежедневни нужди. Според данните на банката средният размер на онлайн трансакциите през втората половина на 2020 година е 58 лева.
Друго доказателство за нарастващата увереност от страна на хората при използването на кредитни карти е фактът, че броят на покупките на стоки на изплащане на равни месечни вноски нарасна с 12,3%. Това е ясен знак, че въпреки продължаващата пандемия, българите са готови да продължат да потребяват и да купуват стоки за домакинството на кредит.
Това показва второто издание на проучването „Личните финанси на българина“, базирано на статистическите данни за трансакциите с активни кредитни карти, издадени от банката.
Най-често българите използват кредитните си карти за покупка на храна – 45% от трансакциите са в супермаркети на големите търговски вериги, малки хранителни магазини и специализирани магазини за алкохол и цигари. Този дял е близък до първата половина на 2020 година, което показва че покупателните навици на българите не са се променили значително по време на пандемията.
На втора позиция са покупките в специализирани магазини от типа на „Направи си сам“, за бяла и черна техника, за ИТ техника, за дрехи, за козметика, за декорация на дома и така нататък.
На трето място с 15% са покупките на стоки и услуги за забавление и отдих като онлайн поръчки на храна, хотелски резервации през лятото, покупка на семейни игри – бордови игри и ваучери за онлайн игри, онлайн поръчки на книги, пъзели и други. Този сегмент нараства с 3%, което се обяснява с второто затваряне, когато ресторантите не работеха с клиенти и хората поръчваха храна за вкъщи, и с факта, че семействата търсеха начини да прекарват по-добре времето си заедно. На 4-о и 5-о място са плащанията за гориво и транспорт.
Българите използват кредитните си карти основно за плащания на стоки и услуги, а не за теглене на пари в брой.
Статистиката показва, че 54% от потребителите на кредитни карти, издадени от банката, са на възраст 31-50 години. Съотношението мъже-жени е почти равно – господата са 51%, а дамите 49%. Най-често кредитни карти се използват в София – 22% от трансакциите, Варна – 5,2% и Пловдив – 4,9%.
Tweet |
|