EUR 1.9558
USD 1.7243
CHF 2.0934
GBP 2.2921
CNY 2.3713
you tube
mobile version

+25% ръст на плащания с кредитни карти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

+25% ръст на плащания с кредитни карти

mail12:03 | 01.03.2021прегледи 2323 коментарикоментари 0


В периода юли-декември 2020 г. беше отчетен ръст от 25% на броя на онлайн трансакциите с кредитни карти, издадени от БНП Париба Лични Финанси в България. Това показва, че българите са готови да използват удобни финансови инструменти за дистанционно пазаруване и покриване на ежедневни нужди. Според данните на банката средният размер на онлайн трансакциите през втората половина на 2020 година е 58 лева.

Друго доказателство за нарастващата увереност от страна на хората при използването на кредитни карти е фактът, че броят на покупките на стоки на изплащане на равни месечни вноски нарасна с 12,3%. Това е ясен знак, че въпреки продължаващата пандемия, българите са готови да продължат да потребяват и да купуват стоки за домакинството на кредит.

Това показва второто издание на проучването „Личните финанси на българина“, базирано на статистическите данни за трансакциите с активни кредитни карти, издадени от банката. 

Най-често българите използват кредитните си карти за покупка на храна – 45% от трансакциите са в супермаркети на големите търговски вериги, малки хранителни магазини и специализирани магазини за алкохол и цигари. Този дял е близък до първата половина на 2020 година, което показва че покупателните навици на българите не са се променили значително по време на пандемията.

На втора позиция са покупките в специализирани магазини от типа на „Направи си сам“, за бяла и черна техника, за ИТ техника, за дрехи, за козметика, за декорация на дома и така нататък. 

На трето място с 15% са покупките на стоки и услуги за забавление и отдих като онлайн поръчки на храна, хотелски резервации през лятото, покупка на семейни игри – бордови игри и ваучери за онлайн игри, онлайн поръчки на книги, пъзели и други. Този сегмент нараства с 3%, което се обяснява с второто затваряне, когато ресторантите не работеха с клиенти и хората поръчваха храна за вкъщи, и с факта, че семействата търсеха начини да прекарват по-добре времето си заедно. На 4-о и 5-о място са плащанията за гориво и транспорт. 

Българите използват кредитните си карти основно за плащания на стоки и услуги, а не за теглене на пари в брой.

Статистиката показва, че 54% от потребителите на кредитни карти, издадени от банката, са на възраст 31-50 години. Съотношението мъже-жени е почти равно – господата са 51%, а дамите 49%. Най-често кредитни карти се използват в София – 22% от трансакциите, Варна – 5,2% и Пловдив – 4,9%.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7240