EUR 1.9558
USD 1.7599
CHF 1.7795
GBP 2.2522
CNY 2.4865
you tube
mobile version

2019 - преломна година за туризма

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2019 - преломна година за туризма

mail13:15 | 24.07.2019прегледи 325 коментарикоментари 0


Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Бих искала да благодаря на премиера и на финансовия министър за подкрепата, която оказват на сектора. Така ще отговорим на предизвикателствата и ще утвърдим България като предпочитана туристическа дестинация. В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работим индивидуално на всеки от пазарите, за да оценим конкретните специфики. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците в заседанието на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци. Основна точка в дневния ред бе проектът за Годишна програма за национална туристическа реклама за 2020 г.

Рекламата за тази година е 11 млн. лв. в нашия бюджет. За следващата година се надяваме на по-голям бюджет, в момента се уточняват детайлите, анонсира министърът пред медии и съобщи, че в момента се работи не само по отношение на изискванията на целевите пазари в топ 10, но и на перспективните - САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близък изток, които изискват по-специфични действия, поясни тя.

На въпрос как влияят текстове в публичното пространство срещу българския туризъм, министърът заяви: Яд ме е на такава кампания, не сме крили, че този сезон ще е труден след три години непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм. Всеки проблем решаваме в режим на диалог, така че да създадем устойчивост на сектора, посочи тя и цитира информация от бизнеса, че има достатъчно туристи в курортите и по цялото море. Работим с общи усилия, за да направим продукта ни устойчив и предпочитан. Проблеми, които са замитани 20-30 години, сега решаваме заедно, стана ясно от думите й.

Програмата за реклама включва разнообразни канали. Извън туристическите изложения, онлайн рекламата, която заема ключово място, ще предложим и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране, поясни министър Ангелкова. Механизмът, който се подготвя в момента, е базиран върху броя туристи в регистрираните места за настаняване. Това реално ще подпомогне сектора именно чрез допълнителна реклама. Подкрепата ще се осъществява като начало през месеците юни и септември, към които засега има все още по-малък интерес.  

„2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние“, коментира зам.-председателят на УС на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля. Трябва да се самоуважаваме малко повече и да ценим това, което България притежава. Със задоволство искам да кажа, че документите на Министерството на туризма от година на година стават все по-задълбочени и модерни и това е така, защото имаме работещо министерство, посочи още Захариев.

Сийка Кацарова, председател на УС на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, се спря и на друг основен проблем за сектора - сезонността. Той според нея трябва да бъде решен не от едно министерство, а от цялата администрация, и открои значението на СПА туризма това да се случи. 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg