EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

2015 - критична за АМ "Струма”,„Марица” & „Хемус

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2015 - критична за АМ "Струма”,„Марица” & „Хемус

mail09:06 | 02.01.2015прегледи 2521 коментарикоментари 0


Закъснията по строителството на лот 2 и 4 на АМ „Струма“ и АМ „Марица трябва на да бъдат наваксани, така че до края на 2015 година те да бъдат завършени и пуснати в експлоатация, това е намерението на министър Павлова и МРРБ.
През 2015 ще бъдат направени екологична и техническа оценка на вариантите за строителство лот 3 на АМ “Струма“ през Кресненското дефиле, на базата на които ще се реши дали преминаването да бъде чрез 15 километров тунел или поредица тунели и виадукти. Министърът увери, че проектът е технически изпълним, но трябва да се намери оптималният вариант от екологична гледна точка и от гледна точка на безопасността.
Магистрала „Хемус“ е абсолютен приоритет за правителството. Предвижда се началото в началото на новата година да бъдат обявени търговете, така че ако няма обжалвания още през лятото да започне изграждането на 60 километровия участък от Ябланица до разклона за Ловеч. Средствата, които бъдат спестени от строителството на АМ „Струма“ ше бъдат пренасочени към „Хемус“, предвижда се и национално дофинансиране за изграждане на обекта, информира министърът.
Трябва също да бъде довършен и участъкът с пътния възел Шумен-Белокопитово, известен още с протестите на строителите. През 2015 пътният възел трябва да бъде финализиран, което ще облекчи значително движението в този участък.
Тунелът под Шипка е третият приоритетен проект в ОП „Транспорт“. Заради проблемни отчуждения обаче от 1 година по първата му фаза – Обхода на Габрово, не се строи. Министърът заяви, че догодина трябва да се изчистят проблемите с отчужденията и да се довърши обхода.
Пътищата Русе-Велико Търново, София-Видин, София-Калотина са все изключително важни проекти, които сме подали в пакета за финансиране по плана „Юнкер“. Търсят се и други източници за финансиране, като паралелно се преговаря с ЕИБ за новата програма „Транзитни коридори“. Само пътят София-Видин ще струва около 450 млн. евро, така че няма как да ги започнем веднага, допълни Павлова.
През 2015 трябва да приключи рехабилитацията на пътя Разлог-Юндола, финансиран със заем от ЕИБ.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg