EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

2014: Влакове със 160 км/ч

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2014: Влакове със 160 км/ч

mail09:20 | 27.08.2013прегледи 2274 коментарикоментари 0


След около година влаковете между Пловдив и границата ни с Турция ще могат да се движат с 160 км/ч. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на инспекция на стартирането на строителните дейности в отсечката Димитровград – Харманли.
Вече е завършена частта между Пловдив и Димитровград, както и трасето от Свиленград до турската граница, а до лятото на 2014 г. трябва да се модернизира и връзката между тях.

Модернизирането на линията Пловдив – Димитровград бе реализирано по предприсъединителната програма ИСПА и обхваща 67 км жп линии и 12-те гари по направлението. Проектът за реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли е на стойност 136 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на строителните дейности е фирма „Терна“ АД, а срокът за завършването му е 14.08.2014 г.

Данаил Папазов присъства на първата копка на модернизацията на ж.п. участъка Харманли – Свилнград. Това е фаза на проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай-Свиленград”.
Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград“ е на стойност 146 786 821,75 лева с ДДС. Изпълнител е Сдружение „Железопътна инфраструктура 2011”. Срокът за приключване на строителните дейности е 14 август 2014 г.

През следващия програмен период на ОП „Транспорт“ се акцентира главно върху този жп транспорта. Главната цел е до 2020 г. България да има изцяло модернизирани жп линии по направлението Драгоман – София – Пловдив – Свиленград, което ще осигури възможността влаковете между сръбската и турската/граници да се движат с 160 км/ч. Паралелно ще се работи и за цялостната рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас. Направленията Драгоман-София-Пловдив-Свиленград и Пловдив-Бургас са част от Транс-европейските транспортни коридори Х, IV и VIII.

zoom_sss

zoom_ssszoom_ssszoom_sss


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg