EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

20% от българите четат всичко в социалните мрежи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

20% от българите четат всичко в социалните мрежи

mail12:15 | 16.10.2012прегледи 369 коментарикоментари 0


Само за няколко години социалните медии драстично промениха начина, по който хората от цял свят комуникират помежду си, като тази тенденция важи с пълна сила и за България. Социалните мрежи имат все по-важна роля в начина ни на живот, като 20% от българите признават, че четат или разглеждат всичко, което се публикува онлайн, дори и обикновените неща, според проучване по поръчка Intel, проведено от ЕСТАТ сред 406 онлайн български потребители на възраст между 18 и 45 години с акаунт в минимум една социална мрежа.
Почти половината от българите (49%) четат или разглеждат само важната информация, споделена онлайн, сочи проучването. Младежите на възраст между 18 и 24 години и жените са по-любопитни за това какво се публикува в социалните мрежи в сравнение с останалите групи респонденти. По отношение на географското разположение, жителите в Централна Южна България и Югозападния регион демонстрират по-висок от средния ентусиазъм към четене/разглеждане на такъв тип информация, в сравнение с останалите региони в България. В същото време резултатите от проучването показват, че българите предпочитат да „консумират“ информация онлайн, отколкото самите те да споделят информация онлайн. Мъжете са по-малко склонни да публикуват неща за себе си в сравнение с жените. Около 60% от респондентите биха изпитали повече или по-малко дискомфорт, ако цялата им онлайн активност стане публична. Тази тенденция съответства на това, че хората избягват да споделят твърде много лична информация в мрежата, дори ако разполагат с устройство с постоянен достъп до Интернет. Освен това, 64% от анкетираните са изцяло или до известна степен съгласни, че всеки трябва да бъде държан отговорен за всичко, което той или тя публикува онлайн.
Според изследването българите посочват различни причини за използването на социалните мрежи. 42% от респондентите заявяват, че публикуват или четат информация онлайн, за да изразят мнение или да се изкажат по определена тема, докато за 32% това е начин да се чувстват по-свързани с другите, а само 24% го правят, за да намерят нови приятели. Най-голямото количество информация, което се публикува онлайн, е под формата на снимки, докато видео файловете се подреждат на пето място. Не е изненадващо, че най-малко споменаваните теми, които се споделят или четат, са съответно “информация от религиозен характер или лирика” и “информация за колеги и шефове”.
Интернет също така се явява и място за дискусии, които хората иначе не биха водили – освен публикуване на неща, свързани със спорт, политика и т.н., респондентите използват виртуалното пространство и за обсъждане на пиперливи теми (26%) или за споделяне на лична информация (21%). Жените са по-склонни да споделят снимки, информация за текущи и по-важни събития, ревюта за продукти или услуги и новини, свързани с работата. Освен снимки, мъжете са склонни да споделят и спортна информация, новини около настоящи или важни събития и видео файлове.
Според проучването изказването на мнение е по-типично за мъжете (45% срещу 39% за жените). Мъжете също така са по-склонни да използват онлайн информация, за да намират нови приятели и хора с общи интереси. Жените предпочитат да информират другите за промени в своя живот, както и да се следят какво правят приятелите и познатите им.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg