EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

2 месеца = 2 млн. лв. приходи от паркиране

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2 месеца = 2 млн. лв. приходи от паркиране

mail09:40 | 15.04.2015прегледи 1325 коментарикоментари 0


Приходите от синя и зелена зона в центъра на София са 1
891 590 лв. за първите два месеца на годината, съобщи в интервю
за БТА заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов.
За същия период на 2014 г. са събрани 1 806 055 лв.,
нарастването на постъпленията е 85 535 лв. Приходите от
репатриране за първите два месеца на тази година са 133 560 лв.,
а от поставени скоби - 604 920 лв., информира Христов. По
думите му приходите от синя и зелена зона са напълно съпоставими
с реализирано за същия период на миналата година. Няма
значително увеличение или намаление на приходите от зоните за
краткотрайно паркиране, отбеляза заместник-кметът.
Той посочи, че се наблюдава устойчивата тенденция около
15 на сто от паркоместата да бъдат свободни постоянно и в двете
зони. Това може да бъде доказано и с първия етап от системата за
броене, въведена в синята зона, която Центърът за градска
мобилност изгради, отбеляза Христов. Чрез машинното броене се
знае точният брой автомобили, които влизат и излизат от зоната,
каза Христов. Системата за паркиране се стабилизира, ефектът от
промените през 2012 г. в организацията на платеното паркиране е
добър, коментира Христов.
Любомир Христов съобщи, че постъпленията от продажбата
на карти за еднократно пътуване и абонаментни карти за първите
два месеца на тази година възлизат на 23 338 590 лв., почти
колкото са през първите два месеца на 2014 година. Съгласно
нормативните документи те се използват за разплащане на
транспортната дейност, извършена от транспортните оператори в
обществения градски транспорт, уточни заместник-кметът. Той
информира, че за 2014 г. приходите от билети и карти са около 90
млн. лв., което е сходно с реализираните приходи през 2013
година. Христов обяви, че има увеличение на приходите от
продажби на билети от водачи с около 2 млн. лв., което се дължи
на факта, че по немалка част от крайградските линии вече има
т.нар. постоянен контрол в автобусите.
Столичната община продължава да изпълнява поетапно
програмата за обновяване на тротоарите. Попитан за хода на
ремонта им през тази година Христов посочи, че Столичната община
е отделила за това 2 млн. лв. През годините съществуващите
тротоари бяха смазани от автомобилите, поради рязкото
увеличаване на техния брой, занижения контрол, както и липсата
на култура на водачите, коментира Христов. Той обаче отбеляза,
че тази негативна тенденция се променя. По думите му Столична
община планира да бъдат обновявани и изграждани нови тротоари и
в жилищните квартали на София, включително и във връзка с
изграждането на големите инфраструктурни обекти.
"Планираме през тази година да бъде извършен ремонт на
пътните настилки и тротоарите на улиците "Цар Асен", "Княз
Борис" и "Солунска" в центъра на София. Тези улици са много
натоварени от автомобилно движение и са в лошо състояние",
посочи заместник-кметът. Той подчерта, че ул. "Солунска" няма да
бъде реконструирана в участъка от бул. "Витоша" до площад
Славейков, тъй като попада в проекта за нова визия на центъра на
София, който предстои да бъде реализиран до една година с
европейски средства.
Предвижда се през тази година да бъде довършена ул. "Хан
Крум" от т. нар. Малки пет кьошета до бул. "Евлоги и Христо
Георгиеви" ул. "6-ти септември" в участъка между бул. "Патриарх
Евтимий" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", както и малките
улички в района, обяви Христов.

Модернизацията на системата за управление на трафика
е сред приоритетите на Столичната община

Ремонтите се правят поетапно поради ограничения
финансов ресурс, но целта ни е центърът на София да придобие
европейски облик, посочи заместник-кметът. Той посочи, че
решението по кои улици да бъде обновен тротоарът се взема на
базата на изчисления на пътникопотока. "Съсредоточаваме усилията
си в участъци, в които има голямо пешеходно движение като ул.
"Георги С. Раковски" например, както и малките улици наоколо, по
които обаче има голямо движение", каза Христов.
Като специалист по транспорта той изрази скептичност
относно проектната идея за кръговото кръстовище пред стадион
"Васил Левски", част от проекта за зона 1 за нова визия на
централната градска част, от Орлов мост до ул. "Ген. Гурко". Не
смятам, че ще бъде достатъчно ефективно. Дори може да
стигнем до допълнително затрудняване на движението, посочи
Христов. Причината по думите му е, че ул. "Гурко" и "Евлоги и
Христо Георгиеви" са равнопоставени като натовареност и брой
автомобили, които минават през това кръстовище. Кръговото е
разумно, когато имаме не толкова равнопоставено движение и
тогава по-натовареното е с някаква форма на предимство,
коментира заместник-кметът.
Той припомни, че в момента ширината на пътното платно по
"Евлоги и Христо Георгиеви" е почти 10 метра в участъка от
Орлов мост до ул. "Гурко", една лента за движение е 4,20 м.
Архитектът е предложил малко отнемане на прилежащи зони, за да
може да постигне наличието на три ленти широки по 3 метра, което
е минимумът по наредба. Има около 90 см. навлизане в двете
посоки на пешеходните зони. Идеята според Христов е едната лента
да бъде обособена като бус лента, за да се повиши скоростта на
движение на автобусите в участъка, където има концентрация на
вредни емисии. Точно заради това е необходимо да се даде
приоритет на градския транспорт и да се увеличи скоростта на
движение. Освен бус лентата много важно е модернизацията на
системата за управление на трафика, посочи Христов. Според него
тя ще даде допълнителен приоритет на движението на автобусите и
ще намали времето им за престой в този стеснен участък.
Относно дългогодишната идея за трамвай в кв. "Модерно
предградие", Христов посочи, че това е свързано с изграждането
на релсов път. Има идеен проект, който в момента е включен за
анализиране по линия на Интегрирания проект за градски
транспорт, втора фаза. Ако икономическите индикатори покажат, че
е ефективно и ефикасно там да бъде изградено трамвайно трасе,
проектът ще бъде подаден към Министерството на регионалното
развитие за финансиране. Това означава, че ще са нужни поне три
години, докато се стигне до реализация на проекта. По отношение
на обществения транспорт в района, Христов припомни, че
Столичната община е подменила старите автобуси по линия номер 83
с нови немски автобуси "МАN". Те са част от проекта за доставка
на 126 нови автобуси по ОП "Околна среда" за повишаване на
качеството на въздуха в София.
През май ще бъдат подновени автобусите по линиите 305,
94, 413, съобщи Христов. Автобусите са вече доставени, но е
необходим период от един месец за регистрация, оборудване с
бордови устройства, джипиес системи, лицензиране,
разконсервиране.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg