EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

2 000 евро заплата за шофьор в ПИМК, няма желаещи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2 000 евро заплата за шофьор в ПИМК, няма желаещи

mail06:30 | 24.10.2016прегледи 3187 коментарикоментари 0


„Знаете ли, че професионалните шофьори при нас получават 1200 – 2000 евро заплата на месец и въпреки това няма желаещи“, сподели Калина Кискинова. Според изпълнителният директор на транспортната фирма ПИМК средното образование не произвежда професионални шофьори и се налага фирмата да ги обучава.

Как да бъде привлечена работна ръка от България и чужбина в Пловдив? Това  обсъждаха фирми и общински власти на кръгла маса „Интегрирана инициатива в Тракия икономическа зона – ИПТИЗ“.  

Срещата бе инициирана от „Клъстер Тракия икономическа зона“, който заедно със Сдружение „Дружество за заетост на безработни лица – ДЕМО“ и ДжобТайгър представи конкретни мерки за решаването на проблема с работната ръка.

„От създаването си преди 3 години Клъстер ТИЗ се стреми да предостави все повече услуги, които да подпомогнат развитието на инвестиралите вече в „Тракия икономическа зона“ фирми, а и да привлече нови. Сега започваме пилотен дългосрочен проект с нашите партньори от „Сдружение-ДЕМО“, ДжобТайгър, общинската и областната администрации, и с подкрепата на Министерството на икономиката във връзка с привличането и квалификацията на кадрите. Затова искаме да чуем вашето мнение и препоръки“, обърна се към аудиторията инж. Пламен Панчев, председател на Клъстера.

„Ние вече имаме добрите примери от съвместната дейност на местната власт, образователните институции и работодателите. Например, благодарение на фирма „ТЕД-БЕД” ЕАД от тази година се сформира паралелка по дуално обучение в Професионалната гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване "Христо Ботев", посочи Стефан Стоянов, заместник-кмет „Образование, бизнес развитие, европейски политики и международно сътрудничество“. Той допълни, че местната власт търси вече кадри и извън страната. Община Пловдив съвместно с Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ обявиха международна програма за обучение на студенти по новата специалност „Софтуерно инженерство“, в която вече са се записали 20 бесарабски българи.

„Това е една от стъпките за привличането на нова работна сила – първо идват децата като студенти, а след това родителите, след като видят, че стандартът на живот в Пловдив е по-висок от този в Украйна“, включи се в дискусията Емил Димитров, председател на УС „Сдружение-ДЕМО“, който от 1 месец управлява специално създадено в Клъстер ТИЗ звено за заетостта и професионалното обучение.

Според него трябва да обърнем повече внимание и на местната общност – има потенциал да привлечем безработни от Северна България, например.

„Как ще ги привлечем към Пловдив, а и как ще задържим младите хора, които искат да имигрират, попита Николай Бояджиев, изпълнителен директор на „Макском“. „Със социални проекти, като проекта на Клъстера за жилища за индустрията“, отговори инж. Панчев.

Според Том Хигинс от ДжобТайгър, Пловдив, благодарение на „Тракия икономическа зона“, има реални шансове да стане такъв притегателен център. Заедно с колежката си Благовеста Пугьова той прикова вниманието на работодателите върху краткосрочните мерки за решаването на проблема със заетостта. До края на седмицата фирмите трябва да заявят дали биха искали да се включат в дни на кариерата през ноември в градове в близост до Пловдив и в Северна България, както и в Одеса, Украйна.   

Дългосрочните мерки за решаване на проблема с кадрите включват изграждането на учебен център за професионално обучение и квалификация към Клъстер ТИЗ, допълни Димитров.

Как да променим нагласите на обществото към търсените от бизнеса професии като шивачки, монтьори, стругари, шофьори, тапицери на мебели, оператори на машини, техници. Тези хора вече получават по-високи заплати от счетоводителите, например, но въпреки това техните специалности не са имиджови в очите и на родители и на деца, посочиха Веска Величкова от „Брилянт“, Бисерка Янева от Кауфланд, Даниела Савова от „Техно Акташ“, Диана Харлова от „ТЕД-БЕД”.

„Знаете ли, че професионалните шофьори при нас получават 1200 – 2000 евро заплата на месец и въпреки това няма желаещи“, сподели Калина Кискинова. Според изпълнителният директор на ПИМК средното образование не произвежда професионални шофьори и се налага фирмата да ги обучава.

От няколко години и в „Либхер-Хаусгерете Марица“ има обучителен център, към който има все по-малък интерес, по-малко записани хора и по-ниско ниво на знания на желаещите да се обучават в него, констатира Христо Георгиев. Управителят „Финанси и администрация“ на фирмата наблегна на голямата липса на инженерни кадри.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg