EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

1.7 млн. туристи се интересуват от културен туризъм

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

1.7 млн. туристи се интересуват от културен туризъм

mail07:10 | 20.04.2023прегледи 691 коментарикоментари 0


За да разберем профила на българина, който предпочита културния туризъм, трябва да посетим нововъзникналите туристически дестинации като Хераклея Синтика, Мисионис, Перперикон или Татул, които са добър пример за участие на държавата и общините, коментира експертът и отбеляза, че обикновено посетителите там са млади семейства, не много заможни или около средната класа, които се чувстват длъжни да предадат историческата памет за родината на децата си.

Културният туризъм в България се крепи на българския народностен дух, на българщината, обобщи експертът в тази сфера Румен Драганов и посочи, че принос в популяризирането на този вид туризъм трябва да имат преди всичко училищата и държавната политика в тази област.

Годишно в страната пристигат около 12 млн. чужденци, от които 1,7 млн. по един или друг начин се докосват до културното ни наследство. Голяма част от тях пристигат с нискотарифните авиокомпании с цел културен туризъм в градска историческа среда – София, Варна, Бургас, Пловдив. Това обикновено са заможни хора, които са обиколили света, но никога не са посещавали страната ни.

Единственото, което всички те питат, е защо няма повече информация за културните и духовните богатства на България, коментира Драганов. Годишните приходи от чужденците, посетили страната ни за културен туризъм, са около 76,5 млн. евро. Потенциалът на страната ни е да удвои броя на туристите, като значително се увеличи и средният приход от турист, смята експертът.

През октомври, ноември и декември миналата година статистиката отчита ръст от близо 60 процента на туристическите посещения в България спрямо предходната година и ръст от 10 на сто спрямо предпандемичната 2019 г., напомни Драганов и посочи, че този факт трябва да ни насочи към неизползвания потенциал за културен туризъм в големите градове, именно в тези месеци.

Най-малкото, което общините могат да направят, е поставянето на новогодишната украса в градовете да се изтегли още в началото на ноември. Това трябва бъде съпроводено с откриването на новогодишните базари, но не с немски, предлагащи винервурст, франкфуртери и греяно вино с ябълка и карамфил, а да е в духа на българските кулинарни традиции – кебапчета, кюфтета, наденици, луканки, сирена, лютеница, туршии с български картофки по селски, и руйно българско вино.

Няма как да шашнем който и да е австриец или германец с винервурст и франкфуртери, със замразени бланширани картофи, коментира експертът. По този начин големите ни градове ще се наредят до Берлин, Лондон, Виена – пищно украсени и тържествуващи, където младите хора се срещат на чаша вино, смята Драганов. 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg