EUR 1.9558
USD 1.7425
CHF 1.8411
GBP 2.1702
CNY 2.4661
you tube
mobile version

+15% ръст на приходите от туристически данък

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

+15% ръст на приходите от туристически данък

mail18:01 | 07.10.2016прегледи 1208 коментарикоментари 0


Приходите от туристически данък от началото на 2016 г. до 31 август възлизат на 1 129 609 лв. Сравнението със същия период на 2015 г. показва 14 процента ръст. Това съобщи в интервю за БТА Иво Маринов, директор на Общинско предприятие ''Туризъм'' на Столичната община.
София успява да запази възходящата тенденция в туризма от 2011 г. досега, коментира експертът. По думите на Маринов София е градска дестинация, поради което няма ясно изразен туристически сезон. Туристическият поток е сравнително равномерно разпределен през годината. Като цяло за първите шест месеца на 2016 г. София отчита по-добри резултати в сравнение със същия период на предходната 2015 година, отбеляза директорът на Общинско предприятие ''Туризъм'' на Столичната община.
Статистиката показва, че към края на август София е посетена от над 700 000 туристи, което е с осем на сто повече в сравнение с предходната година. Осем процента е и увеличението при броя на реализираните нощувки, информира Маринов. По думите му през първите шест месеца на 2016 г. българите, регистрирани в настанителната база на столицата, са с 4 процента повече в сравнение със същия период на миналата година.
Традиционните държави, които генерират туристи за София са: Германия, Великобритания, Гърция, Италия, Израел. Добри резултати дава и работата по привличане на туристи от съседните страни. Отчитаме като успех ръстът на туристи от някои далечни пазари като Австралия /плюс 125 процента/, Индия /плюс 38 процента/ и Китай /плюс 13 процента/. Сериозно увеличение бележат туристите от страни като Норвегия, Финландия, Армения и Беларус, посочи Маринов.

Вътрешният туристически пазар е обект на специално внимание и подход. Два пъти седмично се провежда безплатна пешеходна обиколка "Опознай София - централна градска част", организират се поклоннически пътувания до манастирите от Софийската мала света гора, отбеляза Маринов. Той посочи, че през тази година усилията на Столичната община са насочени към налагане на София като целогодишна дестинация за културно-познавателен и градски туризъм.
София предлага на своите български и чуждестранни гости самобитно съчетание от непринуден градски чар, завладяващи истории за хилядолетно културно наследство и модерност. Някои избират София, защото предлага добри възможности и благоприятни условия за организиране на конгресни и конферентни прояви, други заради наситения събитиен календар, трети я избират като шопинг дестинация, посочи Иво Маринов. По думите му през последните години столицата ни постепенно намира своето място и като кулинарна дестинация. София става все по-интригуваща туристическа дестинация.

София вече експонира своето богато културно-историческо наследство и налага своя идентичност на модерен европейски град с фокус културно-познавателен туризъм, разказа Маринов. Това е и лицето, с което се стремим да се наложим на ключовите пазари - дестинация за културно-познавателен туризъм. За почти 40 процента от туристите в София това е основна цел на посещението. Разбира се, столицата продължава да се развива като туристическа цел за краткотрайна градска почивка /сити брейк дестинация/ и за бизнес.
Със своето богатство на природни и антропогенни туристически ресурси и с обновената си съвременна хотелска база София днес е силно конкурентна не само на европейската, но и на световната туристическа карта, посочи Маринов. Той припомни, че само преди дни - на Световния ден на туризма, 27 септември, столицата ни беше домакин на Първата среща на кметовете на столиците на страните от Централна и Източна Европа и Китай, а през ноември ще бъде домакин на Първия международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм, който се организира съвместно със Световната организация по туризъм.
Домакинството на събития от такъв мащаб, освен че е признание за напредъка на София, безспорно допринася за нейната популярност като интересна туристическа дестинация, посочи Маринов. Според него главното предизвикателство пред Столичната община е да осигури на посетителите на столицата качествено преживяване, за да ги превърне в лоялни на дестинацията туристи.
Иво Маринов заяви, че отговорност и задължение на общинските власти е да разкриват, съхраняват, експонират, социализират туристическите ресурси, да ги превръщат в туристически атракции, както и да създават нови. Роля на бизнеса е да ги "пакетира" като продукти. В София има много нови атракции, които са и основната причина за постоянно увеличаващия се брой туристи - храмът "Св. София" и подземният музей insitu в археологическото ниво на базиликата, където са експонирани над 50 различни по тип гробни съоръжения от раннохристиянската епоха, както и останки от три по-ранни църкви; Ларгото - най-големият музей на открито в сърцето на столицата; Музеят за история на София.

Само през тази година Столична община инвестира 320 хил. лв. в пет проекта за проучване на културно-историческото наследство на града. Най-големият от тях е за археологическото проучване на площад "Света Неделя", чийто втори етап се извършва в момента. Проектите се финансират по програма "Култура" на Столичната община.
За тенденциите в развитието на града през годините достатъчно красноречив е фактът, че според годишната класация Mastercard Global
Destinations Cities Index, публикувана на 22 септември, София влиза в топ 10 на градовете в Европа с най-бърз ръст на броя посетители за периода 2009-2016 г., като регистрира средногодишни темпове на растеж от близо 7 процента.
Профилът на туриста, посещаващ София, не се различава от съвременния профил на туриста в световен мащаб - той е по-взискателен, защото разполага с повече информация, притежава туристически опит, търси иновативен туристически продукт, избира най-добро съотношение качество-цена, или търси "хитов" продукт, търси чиста природа, контакти с местното население.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg