EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

12 хил. лв. щети от кражба на кабели в БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

12 хил. лв. щети от кражба на кабели в БДЖ

mail13:40 | 22.02.2017прегледи 1119 коментарикоментари 0


EconomyNews.bg

На 13 февруари, в официално съобщение на БДЖ бе потвърдено, че е установена извършена кражба на кабели от вагоноотоплителни колонки на Централна гара София, поради което е затруднена дейността по предварително отопление на влаковите композиции преди тяхното заминаване. Точно седмица по-късно в редакцията ни постъпи сигнал, че има аналогична кражба – отново на кабели за отопление и отново от Централна гара. Тази информация също официално бе потвърдена от БДЖ.

В сигнала се поставя въпросът:

Нормално ли е през седмица да се крадат кабелите за предварително отопление на вагоните от гара София... при денонощна охрана с 200 камери, 14 служители на жандармерията, 3 частни охранителя и то в стратегически обект за националната сигурност? Това са хора, които знаят кога се изключва напрежението, на кои колонки е изключено и в кое време няма опасност да ги направи на пепел. Кой ги изкупува и кой ще спечели с най ниска цена търга за доставката им?

Ето и отговорите на БДЖ на поставени от EconomyNews.bg въпроси.

На каква стойност се оценяват щетите?

Щетите от двете кражби общо са на стойност 11 957, 87 лв. Нанесените материални щети водят до затрудняване на предварителното отопление на вагоните от влаковите композиции на гарата.

Това е поредна кражба – къде са пропуските и пробивите в системата?

В момента се извършва разследване и на този етап не могат да бъдат коментирани обстоятелствата около извършените кражби.

Установени ли са виновниците за предишните кражби? Какви са техните наказания?

Към момента не са установени извършителите на кражбите, тече разследване от органите на МВР.

Очевидно, че тези кражби се извършват с предварителна подготовка и вероятно вътрешна информация. Как следва да се подобри охраната и сигурността в БДЖ?

Като допълнителна мярка за противодействие на кражбите е предвидено изграждане на СОТ на колонките за предварително отопление на вагоните и е засилено полицейското присъствие в района. 

Кой и как охранява Централна гара София – камери, жива охрана, колко на брой?

За информация по този въпрос може да се обърнете към ДП "Национална компания железопътна инфраструктура", които са собственик на гарите, съоръженията и железния път в страната.

Екипът ни ще продължи да следи темата и ще постави въпроси и към НКЖИ. Вече се обърнахме към тях и по друг повод. Става дума за непотвърдена информацията, че предстои събаряне на приемното здание на Сточна гара в София и строеж на магазин на нейно място. Сградата е проектирана от арх. П. Калчев през 1928 г. и е открита 1930 г. До скоро там се е помещавала администрацията на товарните превози към БДЖ. Ето снимка от Фейсбук на сградата отвътре.

Междувременно, от НКЖИ отговориха следното: 

 

Информация относно публикация във Фейсбук относно сградата на Сточна гара в София

Във връзка с публикация във Фейсбук за събаряне на приемното здание на Сточна гара в София и строеж на магазин на нейно място, Ви информираме следното:

НКЖИ НЕ ПЛАНИРА събаряне или каквато и да било друга реконструкция на приемното здание на Сточна гара.

Наемател на част от прилежащия терен на гарата е „ТОПЛИВО-2“ ЕООД. Огражденията, които се споменават в публикацията, са поставени от дружеството след получено разрешение от Столична община – район Подуяне и съгласувано с наемодателя НКЖИ. По договор, на мястото би трябвало да бъде поставен преместваем обект за търговска и складова дейност със строителни материали.


Тагове: БДЖ, кабели, кражба
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg