EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

12 ст. яйце при производител

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

12 ст. яйце при производител

mail08:55 | 05.03.2012прегледи 1207 коментарикоментари 0


Възможно е преди Великден яйцата да поскъпнат с още 25% прогнозират търговци, като се базират на факта, че цената на един брой яйце в първите дни на март стигна 32 ст. в големите градове.  Ще бъде повече от сензация, ако преди Великден за яйце плащаме по 50-55 -60 ст., допълват още те, без обаче да изключват  такава вероятност.  Поскъпването, на което сме свидетели в момента, е по-скоро спекулативно, като това е тест за пазара преди Великден, коментира земеделският министър Мирослав Найденов. Птицевъди от своя страна твърдят,  че рекордно високите цени се дължат на поскъпването на фуражите и горивата. Друга група производители са на мнение, че това е несериозно обяснение, тъй като себестойността на едно яйце е 12 ст., а производствените разходи не са се вдигнали в диапазон, който да е оправдане ръст от 2-3 пъти. През месец февруари цената на яйцата спрямо януари е с 14.3% по-висока, а спрямо м. февруари 2011 г. е отчетено поскъпване на годишна база с 60%, което е рекорд за последните 14 години.
Според бюлетина на МЗХ през последната седмица се наблюдава покачване на средните цени на едро и на дребно на яйца за страната, в рамките на 0,02 - 0,06 лв./бр. Цените на едро на яйца размер М (цени на едро за размер L през периода не са наблюдавани) са в диапазона от 0,24 лв./бр. до 0,31 лв./бр., като най-високата стойност се регистрира във Варна. Във всички области се отчита повишение на цените с между 0,01 и 0,05 лв./бр., като най-значително то е в Ловеч, Разград и София. Предлагането на яйца - размер М в големите търговски вериги (ГТВ) варира от 0,30 лв./бр. (Благоевград, Варна, Кюстендил и Шумен) до 0,35 лв./бр. (Видин, Пазарджик и Пловдив). В цялата страна се наблюдава покачване на цените, най-значително в Монтана (с 0,09 лв./бр.), Пловдив и Пазарджик (с по 0,08 лв./бр.).

В ГТВ предлагането на яйца - размер L е в ценовите граници от 0,33 лв./бр. в Кърджали до 0,39 лв./бр. в областите Благоеврад, Кюстендил и София. Увеличение на цените с между 0,01 и 0,07 лв./бр. е отчетено също в цялата страна. Цените на яйца - размер М, предлагани в другите търговски обекти (ДТО) са в интервала от 0,29 лв./бр. до 0,36 лв./бр. Най-ниската стойност се наблюдава в Добрич, Кърджали и Шумен, а най-високата в Габрово и Ловеч. Във всички области на страната е налице поскъпване на яйцата от този размер, най-значително в Пазарджик, Пловдив и Русе - с по 0,08 лв./бр. или 30,8%.

В ДТО предлагането на яйца - размер L е в ценовия диапазон от 0,31 лв./бр. във Варна и Добрич до 0,38 лв./бр. в Габрово. Във всички области е регистрирано увеличение на цените с между 0,04 и 0,07 лв./бр. Маржът между цените на едро на яйца - размер М и тези на дребно в ГТВ достига до 0,11 лв./бр. или близо 46% в Пазарджик. Средно за страната, цените на дребно на яйца - размер L в големите супермаркети са с 0,01 лв./бр. по-високи от тези в по-малките търговски обекти.
 

Какво още показва движението на цените на едро на хранителните стоки, плодовете и зеленчуците през месец февруари 2012 г. според анализ на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Очертават се следните тенденции:
• Отклоненията на цените на останалите хранителни стоки, предмет на този анализ, спрямо предходния месец са в диапазона ±1-4%, а спрямо същия месец на миналата година тези отклонения са в диапазона от ±1% до ±20;
• При движението на цените на едро на плодовете и зеленчуците се наблюдава характерното за зимния сезон покачване на стойностите;
• През м. февруари 2012 г. в сравнение с м. февруари 2011 г. е отчетен по-значителен спад на годишна база на цените на картофите и чесъна, а промяната на цените на останалите плодове и зеленчуци е в интервала от ± 4 до ±20% ;
• През целия месец февруари 2012 г. кривата на Индекса на тържищните цени има възходящ тренд. Стартирайки в началото на месеца от ниво 1.437 пункта, през последната седмица стойностите на индекса стъпват на ниво от 1.523 пункта, като повишението за месеца е около 6%. Наблюденията от предходните години показват, че през м. февруари ИТЦ достига пиковите си за годината стойности. Въпреки покачването на стойностите през февруари, те остават под нивото от същия месец на предходната година. Възходящата тенденция на индекса е в резултат на високите зимни стойности на цените на плодовете и зеленчуците, лекото покачване на цената на брашното през втората половина на месеца и рязкото поскъпване на яйцата. (фиг.1);
• Наблюдението на движението на цените на едро през последната седмица на февруари, спрямо предходната, показва следните тенденции:
- през изтеклата седмица се наблюдава трайно покачване на цената на яйцата;
- наблюдава се леко движение нагоре на цената на брашното;
- колебанията на цените на захарта, олиото и варивата са около ±1%;
- цените на млечните и месните произведения са близки до нивата от предходната седмица;
- цените на плодовете и зеленчуците следват характерните за сезона тенденции, като преобладаващите количества са от внос.

 


Тагове: яйца, храни
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg