EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

10% ръст в летните почивки непостижим

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

10% ръст в летните почивки непостижим

mail14:40 | 29.06.2011прегледи 1095 коментарикоментари 0


И този сезон доминира търсенето на туристически пакети на ниски цени, казва Василка Панковска, мениджър "Маркетинг и реклама" в агенция „Алма Тур”.

Марина Панчева
Какви са предпочитанията на българина през това лято, търси ли нови дестинации за своята отпуска?
В последните 2-3 кризисни години българските ни клиенти бяха принудени в някаква степен да променят своя вкус, търсейки и купувайки пакети и туристически услуги, при които водеща е ниската цена. Разбира се, някои от тях запазиха своя стандарт и продължават в най-голяма степен да се интересуват от отличните условия, високото качество и модните тенденции, които както във всяка друга сфера, са валидни и за туризма.
През зимата и пролетна на 2011 се констатира ръст в ранните резервации. Ние го приемаме в резултат от 2 основни причини : постоянно повишаващата се култура на потребление и нововъведените мерки на правителството за годишно планиране на отпуските.
Ще се оправдаят ли очакваните 10% ръст на туризма тази сезон?
Тук тенденциите могат да се отчетат в две направления :
-входящ туризъм – да, най-вероятно ще успеем да отчетем ръст , но той ще варира между 5 и 10 %. Дано в края на периода можем да се поздравим с ръст в горната граница!
-изходящ туризъм и / или пазар България – за съжаление, спадът в общото потребление на българина, е валиден и в туризма, както в много други сфери на икономическия живот. С цената на много добро управление, сериозен маркетинг и реклама, някои колеги туроператори и хотелиери може би ще успеят да задържат нивото или дори до отбележат малък ръст, но за много други спадът през 2011 е факт. Предполагам, че на обща база ще има спад на българските клиенти, които ще си позволят лятна ваканция. Може би по-голям процент в сравнение с 2010-та ще отидат на гости при приятели, ще отидат на вилата си или ще скъсят престоя на своята почивка.
Станаха модерни weekend почивките, това замества ли пълноценна почивка за българина?
В допълнение на горното, наистина се скъсява средния престой на едно пътуване, като брой реализирани нощувки. Разбира се, weekend програмите, няма как на 100 % да заместят една пълноценна почивка. Отличния вариант, който е типичен за страните с по-висок жизнен стандарт, е да се редуват кратките weekend програми с 2 по-дълги ваканции, разположени в двете полугодия. Идеята е клиентите да пътуват през weekend-а в най-голяма степен в своята страна и да стимулират вътрешния туризъм, а ваканциите да дадат възможност за опознаване на по-далечни страни, да се запознаят с бита и културата на други народи, максимално да се откъснат от заобикалящата ги в ежедневието среда!
Какви са цялостните ви впечатления, има ли промяна при обслужването на туристите и качеството на предлаганите услуги?
Смятам , че в резултат на чисто пазарни процеси и причини, качеството на услугите се повишава. За съжаление съществуват и обратните примери, но те ще стават все по-малко. Освен бизнеса, с този въпрос трябва да бъде все повече ангажирана и държавата, която като регулативен орган, трябва да упражнява своите правомощия в най-голяма сила.
Къде най-много обича да пътува българина?
Откровено казано, не вярвам професионалист да се ангажира с кратък отговор на този въпрос. Според мен българина обича да почива в България на добрите места, които никак не са малко, обича почивките в региона :Турция и Гърция, но в никакъв случай не би отказал да пътува на обиколки в цяла Европа или да си почива на по-далечни ваканционни дестинации, стига да може бюджетът му да го позволи!
Променил ли се е статусът на чуждите туристи у нас, или ние все още сме дестинация за по-бедни туристи?

Статусът на чуждестранните туристи е такъв, какъвто го определя продуктът и пазарът. А туристическият продукт в България все по-повече се доближава и на много места отговаря на перфектното съотношение цена-качество. Аз лично не харесвам думата бедни туристи и считам, че с тази теза много често се спекулира, което освен че не носи нищо добро за имиджа на България, като туристическа дестинация, не е и съвсем вярно. А даже да го категоризираме по-този начин , пак всичко, което се случва си има своето обяснение. Ето и един пример : нашите медии тръбят за пияните младежи на Слънчев Бряг, но това са млади хора, предимно от Северна Европа, от малки населени места, за които курорта е като Вегас...и този тип туристи търсят подобна атмосфера и се държат по същия този начин и на Ибиса и т.н. Друг е въпросът, че бизнесът и държавата трябва да осигурят ред и сигурност при потреблението и на този вид продукт. Същевременно да се развие инфраструктурата, екологията, националната реклама, така че успешно да се предлагат и : еко, селски, винен, религиозен, културен и др. видове туризъм. Само така, можем да разчитаме и на друг сегмент туристи, но това отново подчертавам няма да промени много профила на туристите, които идват по нашето Черноморие и в това няма нищо лошо. Нека всеки комплекс и хотел си определи продукта, да се старае постоянно да го подобрява и развива, държавата да си върши своите задължения и така всеки ще продава на цената, която заслужава.

 


Тагове: почивки, лято, цени
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

България 19-та в износа на мебели

11:20 | 12-15-23 | 1968