EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

10 -те сигнала преди фалита

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

10 -те сигнала преди фалита

mail18:00 | 07.06.2011прегледи 5630 коментарикоментари 0


Едно от най-трудно обяснимите неща в малкия бизнес е защо той фалира? И тук има нещо доста конфузно - в повечето случай причините за фалита идват от самите предприемачи, пише в статия за в. "New York Times" предприемачът Джей Голтц, собственик на пет малки компании от Чикаго.
Аз отблизо съм наблюдавал много фалити, включително и мои провали. И мога да заключа, че причините, които собствениците посочват, често са в страни от фокуса, което е логично. Ако те знаеха, къде точно грешат, може би щяха да са способни да решат проблема. В повечето случаи клиентите или по-скоро бившите клиенти имат по-точно разбиране от собствениците къде нещата не се получават. Обикновено собственикът обвинява банките, правителството, партньора-глупак. Много рядко той посочва за неуспеха самия себе си. Разбира се, има случаи когато нещата се влошават извън самия собственик, но това е наистина рядко. Десетте причини за фалит на малкия бизнес, които посочвам, са изработени на базата на моите наблюдения и опит, отбелязва още авторът Голтц.

Чистата математика просто не работи
Няма достатъчно търсене за продукта или услугата, която предлагате на съответната цена, за да донесе тя печалба на компанията ви. Ненужно се опитвате да се състезавате с големите, които предлагат ниска цена, защото могат да си го позволят.

Работите срещу себе си
Такива собственици са упорити, избягват риска и конфликта, така че да се харесат на всеки /дори на служители и продавачи, които не работят добре/. Те може би са перфектни, алчни, параноични, несигурни....Често може да им посочете проблемите, те се съгласяват с вас, но продължават грешките.

Растеж извън контрол
Това е може би най-тъжната причина за провала. Разрушен бизнес под тежестта на собственото си бързо развитие -навлизане на пазари, които не са доходоносни, грешки на растежа, които подкопават самия бизнес, теглене на кредити, за да се поддържа ръст.

Лошо счетоводство
Вие не може да управлявате бизнеса, ако не знаете какво става. При лошо счетоводство или при липса на такова компанията лети на сляпо. Защо става така? Широко разпространена е заблудата, че когато наемете външна фирма да следи основно за данъците, то тя се грижи и за бизнеса. В действителност това е работата на главния финансов директор, една от многото шапки, които предприемачът трябва да носи, докато не назначи специалист.

Липса на кеш
Ако научихме нещо от тази рецесия, то това е, че бизнесът е цикличен и лошите неща ще се случват отново и отново - загуба на важен клиент или критичен служител, поява на нов конкурент, съдебни разправии. Всичко това стресира финансите на една компания. Ако тя вече е лишена от налични пари (или възможност за заеми), няма да е в състояние да се възстанови.

Посредственост
Не съм срещал собственик, който сам да определи стила си на управление като посредствен. Но ние не можем всички да сме над средното равнище. Създаването на добра репутация и постоянна клиентела са съществени за почти всеки вид бизнес, както и някаква степен на маркетинг.

Управленска неефективност
Прекалено големи разходи за наем, труд, материали. Сега както никога пестеливите компании са с предимство. Ако нямате достатъчно характер и умения за преговори, за да отразите икономическите условия, правите компанията си неконкурентна.

Слаб мениджмънт
Липса на фокус, визия, планиране, стандарти и всичко останало, което съставлява добрият мениджмънт. Ако се намесят и враждуващи партньори, недоволни роднини, бедствието е на лице.

Кой ще поеме след мен
Говорим за непотизъм, борба за власт, за вероятността хора без познания и характер да заменят силните играчи от екипа ви – има прекалено много причини семейни бизнеси да не просъществуват до следващото поколение.

Западащ пазар
Магазини за книги, музика, печатарски бизнес и много други трябва да се справят с промените в технологиите, търсенето и конкуренция на огромни компании с мощ и реклама.

В живота може и да имате приятели и роднини, които са склонни да ви простят, но предприемачеството рядко прощава. Ако хората не харесат това, което правите, служителите не работят за вас, клиентите не правят бизнес с вас.... Ето защо бизнесът се проваля.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg