EUR 1.9558
USD 1.6990
CHF 2.0898
GBP 2.2996
CNY 2.3655
you tube
mobile version

1/3 от първокласниците затлъстени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

1/3 от първокласниците затлъстени

mail16:20 | 19.06.2025прегледи 103 коментарикоментари 0


Над 30% от 7-годишните деца у нас са със затлъстяване.
Този висок процент поставя страната ни на 3-то място сред всички страни в ЕС в тази
възраст (по данни на Националния център по обществено здраве и анализи). С оглед на
тази тревожна статистика Kaufland България стартира национална кампания с
подкрепата на Българската педиатрична асоциация.

Тя е насочена към преодоляване
на този проблем чрез популяризиране на значението на добрата храна.
Кампанията „Значението на добрата храна“ цели да идентифицира проблема със
затлъстяването на децата в училища възраст, като предложи алтернативи за
преодоляването му – разнообразна храна и сезонни български плодове и зеленчуци.

През 2024 г. Kaufland България е реализирала над 53 млн. кг плодове и зеленчуци от
местни доставчици, а целта за 2025 г. е този обем да нарасне до 57 млн. кг.

Освен
гарантирано изкупуване чрез договори, Kaufland прилага многостепенен контрол на
качеството на плодовете и зеленчуците от собствената марка „Брей“. Той започва от
контрол при засаждане, зреене и бране до лабораторни тестове и международни
сертификати като GLOBAL G.A.P и GRASP.

В рамките на събитието д-р Паолина Анимирова от Българската педиатрична асоциация
представи анализ на водещите хранителни рискове при децата в училищна възраст,
включително случаи на емоционално хранене, булимия и анорексия в ученическа
възраст, повлияни от социалните мрежи и идеализирани образи. Тя подчерта
значението на балансираното хранене, включващо прием на:

- 60% въглехидрати с бавно усвояване (пълнозърнести продукти, картофи, ориз,
бобови храни);
- Около 30% мазнини, предимно ненаситени (ядки, маслини, семена, риба);
- 10–15% протеин (месо, риба, яйца, бобови култури, млечни продукти).

„Хранителното поведение се формира от най-ранна възраст и родителите, и училищата
имат ключова роля. Превенцията започва у дома, с цветно поднесена чиния,
балансирана храна и семейна вечеря.“, каза още д-р Анимирова.

Кампанията „Значението на добрата храна“ идва в продължение на общите усилия на
ритейлъра и Българската педиатрична асоциация за популяризиране на темите,
свързани с храненето от най-ранна детска възраст.

Двете организации имат съвместна
видеопоредица, посветена на особеностите в храненето от отглеждането на бебето
през първата година.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7462