АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]


Комисията предлага да се запази принципът на отворена търговия, но да се ограничи обемът на безмитния внос до 18,3 милиона тона годишно. Това представлява намаление с 47 на сто спрямо квотите за 2024 г.


Австрийският държавен секретар по въпросите на държавната администрация Александър Прьол обяви, че според новото споразумение от януари до края на юни 2026 г. няма да има увеличение на заплатите. За периода от юли до същия месец на 2027 г. ще има увеличение от 3,3 процента.


Това се обяснява с факта, че потреблението е нараснало по-бавно от брутния разполагаем доход - съответно с 0,7 на сто и 1 на сто.


Индексът на потребителските цени е нараснал с 4,3 на сто на годишна база през септември, съобщи днес базираната в Будапеща статистическа служба.


Стратегиите предвиждат прилагането на ИИ в здравеопазването, фармацевтиката, енергетиката, превозите, производството, строителството, отбраната и съобщенията, а на по-късен етап – и във финансите, туризма и електронната търговия. За изпълнението на тези цели е предвиден бюджет от един милиард евро.


Новият стар френски премиер Льокорню спира знаковата пенсионна реформа от 2023 г., огъвайки се под натиска от левите сили в парламента, за да оцелее, отбелязва Ройтерс.


Основната причина за понижението са значително по-песимистичните очаквания на компаниите за бъдещето. "Появяват се първи признаци на разочарование от новото германско правителство", коментира експертът от "Ифо" Анита Вьолфл.


От общото количество добита продукция към момента, пшеницата възлиза на 22,62 милиона тона, ечемикът – на 5,31 милиона тона, грахът – на 0,63 милиона тона, а царевицата – на 3,45 милиона тона. Общият зърнен добив възлиза на 33,03 милиона тона.


Китай е основният търговски партньор на ЕС, като държи дял от 55 на сто от всички вносни електрически коли, следван от Южна Корея – 16 на сто, Япония и САЩ – и двете с 9 ба сто. Първите 3 държави извън ЕС за износ от Общността, са Великобритания, с дял от 31 на сто, САЩ – 23 на сто и Норвегия – дял от 11 на сто.


Като най-голямата икономика в Европа Германия е особено засегната. Германските марки се ценят заради своето качество, което ги прави привлекателни за фалшификаторите.