АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]


Президентът Ердоган подчерта, че основната политика на Анкара ще бъде насочена към представянето на международните пазари с добавена стойност.


„За всеки километър, който сегашният тролейбусен парк изминава, данъкоплатците плащат приблизително 5,50 евро. За всеки изминат от електрически автобус километър гръцката държава, данъкоплатците плащат приблизително 2,50 евро. Така че говорим за повече от двойна цена“, каза Киранакис.


Гръцкият парламент одобри законопроект, който въвежда реформи в трудовото законодателство, които предизвикаха остра реакция от опозицията и синдикатите.


Преизпълнението се дължи на увеличените данъчни приходи, възлизащи на 52,8 милиарда евро, с 8% повече в сравнение с миналата година, както и на намалените държавни разходи, свити до 52,2 милиарда евро, което е 6% годишно намаление или 3,4 милиарда евро под бюджетните прогнози.


До края на месеца ще бъдат внесени измененията в Закона за енергетиката, които ще премахнат мораториума върху изграждането на атомни електроцентрали в Сърбия, съобщи Танюг. Сърбия няма собствени АЕЦ, но има забрана за изграждане, въведена през 1989 г. след аварията в Чернобил.


В този проект са планиране за изграждане железопътни и пътни проекти. „Ще има 2094 километра железопътни връзки от Турция и ще изградим 1655 километра железопътни линии в допълнение към 439-километровата линия, която вече съществува, и ще бъдат реализирани инвестиции от 17,9 милиарда долара“, каза Уралоглу.


Нидерландия е страната, която е инвестирала най-много в Турция в този период, като е вложила над 2,5 милиарда долара, а след нея се нареждат Казахстан и Люксембург с по 1,1 милиарда долара преки инвестиции, сочат данните на Асоциацията.


Приобщаването на финансовите институции в Черна гора към платежните схеми на SEPA, съгласно календара на Европейски платежен съвет, ще стане от април 2025 г.


Евроазиатската страна иска да диверсифицира своите партньори и съюзници, за да може да разполага с по-голяма свобода.


Според новия проектобюджет на страната през следващата година дългът ще бъде в размер на 359 милиарда евро, или 137,6% от БВП (намаление със 7,8 процентни пункта от БВП в сравнение с 2025 г.). За сравнение през 2010 г., когато Гърция получи първия си спасителен пакет, държавният й дълг беше 147,8% от БВП.