EUR 1.9558
USD 1.6405
CHF 1.8066
GBP 2.1867
CNY 2.4940
you tube
mobile version

ЕС без държавни такси за жп дружества

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕС без държавни такси за жп дружества

mail13:40 | 20.10.2020прегледи 465 коментарикоментари 0


Представителите на държавите членки в ЕС се споразумяха за мандат във връзка с предложението за даване на възможност на страните да подпомогнат сектора чрез освобождаване на железопътните дружества от определени инфраструктурни такси. Същевременно се гарантира своевременното възстановяване на средства за доставчиците на инфраструктура.

„Предназначението на тези извънредни целеви правила е да се гарантира непрекъснатост на железопътния транспорт чрез намаляване на риска от свързани с COVID-19 фалити в сектора, който беше сериозно засегнат от временна липса на търсене на транспортни услуги, заяви председателят на Съвета Андреас Шойер, федерален министър на транспорта и цифровата инфраструктура на Германия. – За да се гарантира справедливо третиране на операторите, мерките за облекчение ще се прилагат по строго неутрален, икономически обоснован и прозрачен начин.“

Временните правила за освобождаване от такси за ползване на железопътната инфраструктура ще се прилагат от 1 март 2020 г. до 31 декември 2020 г. и при необходимост могат да бъдат удължавани. Те водят до облекчаване на задълженията по отношение на таксите за достъп до релсов път, таксите за резервация и надценките.

В своя текст Съветът уточнява, че когато е целесъобразно държавите членки могат да прилагат дерогацията относно таксите за достъп до релсов път в съответствие с пазарните сегменти, като например пътнически или товарен транспорт, по прозрачен, обективен и недискриминационен начин.

Всяка държава членка решава дали да приложи някоя от тези дерогации или не. Съветът добави задължение за държавите членки да информират Комисията за всички мерки, които предприемат, както и задължение за Комисията да прави тази информация публично достояние.

При необходимост тези дерогации могат да бъдат удължени чрез делегирани актове на Комисията. Съгласно мандата на Съвета референтният период може да бъде удължаван всеки път с най-много шест месеца и с общо най-много 18 месеца след влизането в сила на регламента.

Проектът за регламент ще влезе в сила в деня след публикуването му в Официален вестник на ЕС.

Източник: Logistika.bg


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

България влезе в ERM 2 със сегашния курс

19:21 | 07-10-20 | 1038