EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

$8200 издръжка на електромобил

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

$8200 издръжка на електромобил

mail07:00 | 19.03.2013прегледи 1329 коментарикоментари 0


Нашумелият малък норвежки пазар на изцяло електрически автомобили наред с успеха показва и слабостите в система, която разчита на държавни субсидии, достигащи в случая 8200 долара на кола годишно, отбелязва Ройтерс.
Автомобилопроизводители като Nissan, Mitsubishi, Peugeot Citroen и Tesla Motors виждат в Норвегия и нейните 10 000 електрически превозни средства основание за оптимизъм на иначе мрачен терен.
На изцяло електрическите автомобили се падат 3% от февруарските продажби на коли в Норвегия, чието население е 5 милиона, спрямо дялове от около 1% в повечето останали държави. В САЩ например този вид коли покриват 0,1% от общите продажби на автомобили за 2012 година. Само че факторите, които стоят зад продажбите в Норвегия, показват колко трудно би било това да проработи на други места: електромобилът не може да изминава дълги разстояния и не е икономичен, ако правителството не се намеси с големи стимули като данъчни облекчения, безплатни пътни такси и безплатно паркиране. Иронично експерти твърдят, че електрическите автомобили дори може би не помагат за опазване на околната среда.
"Норвегия е оазис в огромна пустиня", коментира Петер Шмид, редактор на Automotive Industry Data Ltd. в Англия. "Тя обаче е пример, който не може да се следва -моделът работи, само защото в Норвегия има "суперданък" върху обикновените коли", допълва той.
Държавните субсидии, предназначени да насърчат по-малко замърсяващата форма на пътуване и да намалят вредните газови емисии, помагат за сваляне на цената на най-продавания електромобил в Норвегия - Nissan Leaf - до 240 690 крони (42 500 долара), в конкуренция с 1,3-литровия Volkswagen Golf, струващ 238 000 крони (42 000 долара). Във Великобритания обаче, макар Leaf да е по-евтин на цена от 23 490 лири (35 500 долара), включвайки държавна субсидия от 5000 лири, същият Golf е изгодна сделка за 16 285 лири (24 6000 долара).
Норвежкото левоцентристко правителство твърди, че малките държави могат да дават пример на страни като САЩ, които са най-големият пазар на електромобили в света с 14 687 продадени през 2012 година, но се отказаха от целта да имат един милион
електрически коли по пътищата си до 2015 година. Норвежкият пример обаче показва включената огромна цена - такава, която само страна като Норвегия, избегнала световното икономическо забавяне благодарение на огромни приходи от петрол
и газ, може да си позволи. В Норвегия данъчните облекчения при купуването на
електромобил са на стойност близо 11 000 долара или 1400 долара на година през живота на един автомобил, сочи изследване на анализатор от норвежката статистическа служба. Пътуващите всекидневно до Осло от околностите на столицата
пестят 1400 долара годишно от пътни такси, могат да ползват безплатно паркиране на стойност 5000 долара и да избягват разходи за други такси в размер на 400 долара.
Всичко това възлиза на 8200 долара на кола годишно. Предвижда се схемата за стимулиране да действа до 2017 година, когато ще бъде преразгледана.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4162