EUR 1.9558
USD 1.6804
CHF 2.0831
GBP 2.2600
CNY 2.3410
you tube
mobile version

„Тайният клиент” следи конкурентните компании

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Тайният клиент” следи конкурентните компании

mail12:08 | 04.04.2010прегледи 1187 коментарикоментари 0


Наблюдатеност, прецизност и хладнокръвие – това са задължителните качества, които „тайните клиенти” като Мария трябва да притежават. Пазаруването под прикритие за следене на качеството на обслужване е професия, която отскоро е позната в България, но вече се радва на голям интерес – както от страна на стотиците кандидати за работа, така и от фирмите, които се възпозлват от услугата, разкзав в репортаж ekipNews.com
“В условията на криза се наложи необходимостта от високо качество на обслужването, висока конкурентност. Най-търсената услуга в момента е следене на конкуренцията – какво се предлага, на какви цени, какво е обслужването при тях и после се вземат по-адекватни решения”, казва Сашка Павлова, изпълнителен директор на фирма, набираща тайни клиенти. Хонорарите на тайните клиенти варират между 200 и 800 лева за изпълнението на даден проект. Най-разпространеният метод на работа е посещението на място в търговския обект и изпращане на доклад в рамките на 24 часа за плюсовете и минусите на обслужването. Той се изпозлва за определяне на фирмените стратегии спрямо персонала.Според Сашка Павлова има най-различни сценарии, по които се работи – понякога трябва да са лаици и да искат обяснение за продукта, друг път да са ексепрти, може и семейства за проверка на застрахователи…
Понякога трябва сами да провокират дадена ситуация – да се държат по-агресивно, за да се види дали отсреща служителят ще запази спокойствие.Други роли на мнимите клиенти са обаждане или приемане на телефонни разговори, както и следене на качеството на обслужване чрез интернет сайтове.
Най-много тайни клиенти в момента се търсят за строителния бранш, където често има търговски партньори, които не спазват договореностите и не предлагат услугата на фирмата. Търсят се още в автомобилната индустрия, банки, застрахователни компании, напоследък и кол центрове.Като цяло обаче резултатите от проверките показват все още ниско ниво на обслужване в България спрямо това в Западна Европа.Най-често не се обяснява, нагрубяват, не поздравяват.Според статистиката повече от 70% от тези, които са се отказали от покупките на стоки, са назовали като причина именно обслужването. Затова след използването на услугата „таен клиент” фирмите значително повишават приходите си.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7799