EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

„Потребителите и кризата“ или как пазаруваме?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Потребителите и кризата“ или как пазаруваме?

mail16:10 | 17.03.2021прегледи 1119 коментарикоментари 0


Kризата с Covid-19 е довела 67% от потребителите до решението да обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени,  като почти толкова са и хората, които заявяват, че често купуват стоки на промоция. Това са само част от промените в потребителското поведение на българите според данните от национално представително пазарно проучване „Потребителите и кризата“, проведено от „Прогрес консулт“ по поръчка на Лидл България през февруари 2021 г.

Само 33,1% споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди. Тук е и една от най-сериозните разлики между жените и мъжете: при жените делът на онези, които са започнали силно да се влияят от цените, е двойно по-голям от съответния дял при мъжете.

Съвсем естествено промоциите заемат ключово място в потребителския избор, показват данните от проучването. 62% посочват, че вярват и често купуват стоки на промоция, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете. Двойно по-малко – 30,4% от анкетираните, е делът на тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Само 7,5% не вярват на промоциите и ги избягват.

Водещата част от потребителите – 65,7%, залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За 26,3% имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание на качеството.

Почти половината от потребителите не са изменили навиците си и пазаруват толкова, колкото и преди епидемията. Водещ мотив за купуващите повече е да се намали честотата на посещение в магазините.

Почти поравно се разпределят клиентите, спрямо честотата на пазаруване, като малко над другите – 35,3%, са тези, които отиват до хипермаркет само веднъж седмично. Проучването показва още и, че мнозинството от хората пазаруват със списък. Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с  малко неща извън списъка - 46,3%. Само 14% от потребителите не се отклоняват от списъка си в магазина, докато 24,6% изобщо не пазаруват по списък, а решават на момента.

Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските. Почти половината от потребителите – 46% – декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чуждестранния.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg