EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

„Капитал Daily” - светлини и сенки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Капитал Daily” - светлини и сенки

mail13:50 | 01.11.2011прегледи 1152 коментарикоментари 0


На българския медиен пазар от 31 октомври се появи нов всекидневник – „Капитал Daily”, който погълна в. "Пари" – най-стария и единствен български финансов всекидневник и в. „Дневник”, който остава само като он лайн издание.  "Капитал Daily" ще излиза всеки работен ден, на 24 страници, на розова хартия. Тази медийна трансформация е резултат от подписаното между "Икономедиа" и Bonnier споразумение за преминаването на "Пари" в портфолиото на "Икономедиа".
"Стратегията ни е да обединим под марката "Капитал" чрез вече трите информационни продукта (седмичника"Капитал", "Капитал Daily" и capital.bg) бизнес аудиторията и групата на хората, които взeмат решения, марката "Дневник" чрез платформата dnevnik.bg да насочим и развиваме към всички активни интернет потребители", казва в изявление Лилия Апостолова, изпълнителен директор на "Икономедиа".
Като резултат от промените в портфолиото се променя и управлението на продуктите. Велислава Попова, до момента главен редактор на "Дневник", става главен редактор на dnevnik.bg. Главен редактор на "Капитал", отговарящ за трите издания под марката, продължава да бъде Станка Тошева. Управляващ редактор на седмичника "Капитал" става Алексей Лазаров, на capital.bg - Иван Михалев. Управляващ редактор на "Капитал Daily" става Иван Бедров, който досега беше зам. главен редактор на "Пари".
Интернет съдържанието на "Капитал Daily" ще се качва на сайта на capital.bg, като част от него ще бъде платено. Това ще са достъпът до pdf версията и съдържанието във вида, в който е селектирано и подредено за вестника. Тях ще могат да четат само абонатите на вестника и онлайн абонатите на изданието. Сегашните абонати на вестниците "Дневник" и "Пари" автоматично ще започнат да получават новия бизнес всекидневник "Капитал Daily".

Ето какво обаче се разказва още по темата:"Според източници на агенция  БЛИЦ фалиралият издател на "Капитал" и "Дневник" Иво Прокопиев е придобил вестник "Пари" с трик. Той изпратил Лилия Апостолова, главен редактор на "Пари" в Стокхолм, за да убеди собствениците на "Бониер бизнес прес" да не продават вестника на Христо Грозев, който предложил 2 милиона евро. Вдовицата на разстреляния през 2000 година бизнесмен Кристиян Маслев, приятел и благодетел на Иво Прокопиев, излъгала шведската медийна компания, че Грозев се кани да препродаде вестника на "Нова българска медийна група". Мениджърите на "Бониер бизнес прес" били заплашени с "огромен скандал в България", което ги принудило да се лишат от 2 милиона евро, но да си осигурят спокойствие, по твърдение на Андерс Ериксон. На 30 септември "Бониер бизнес прес" и "Икономедиа" подписват споразумение за стратегическо партньорство. В резултат от заверата: "Бониер бизнес прес" придобва под 30% от собствеността на "Иокономедиа", а през октомври Лилия Апостолова е назначена за управител на "Икономедиа".

"Нямах никакво намерение да продавам "Пари" на когото и да било. Имах много добри идеи за развитието на вестника", каза пред БЛИЦ Христо Грозев. Той е собственик на вестник "Русенско утро" и съсобственик на "Медийна група България холдинг", издател на "Труд", "24 часа", "168 часа" и акционер в "България днес". Вестник "Пари" натрупа през последните две години дълг над 4 милиона лева, по-голямата част от които - вътрешен заем от "Бониер бизнес прес". Непонятно беше поддържането на губещ вестник от шведската фамилна компания, докато не стана ясно, че в Швеция се дават специални субсидии за малки и нерентабилни издания, за да се поддържа многообразие на изданията. Преди две години издателят Валентин Панайотов продаде на своите партньори от "Бониер бизнес прес" дяловете си и се оттегли. Вестникът беше напуснат и от дългогодишния му главен редактор Стефан Неделчев, който замина да работи в Лондон. Лилия Апостолова, екс-Маслева, през ноември 2009 година стана изпълнителен директор и главен редактор, прокарвайки интересите на Иво Прокопиев, който получи влияние над изданието без да е вложил нищо в него. Вестникът се срина до тираж от 1500 бройки дневно, от които се продаваха по 500. През миналата година Иво Прокопиев продаде мажоритарния си дял в "Икономедиа" на Теодор Захов. Той изнесе семейството си в Сингапур и разпродаде по-голямата част от активите си, за да погасява милионните си кредити." завършва агенцията.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg