EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

„ИО“ АД с 9 нови функционалности за НЗОК

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„ИО“ АД с 9 нови функционалности за НЗОК

mail09:07 | 25.07.2023прегледи 627 коментарикоментари 0


През 2022 г. „Информационно обслужване“ АД е надградило или реализирало девет нови функционалности в системите на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) за автоматизиране на основни процеси в дейността на касата, стана ясно от приетия от Министерския съвет годишен отчет на дейността на НЗОК за 2022 г.

През изминалата година са надградени информационните системи на касата във връзка с автоматизирането на процесите по отпускане, отчитане, контрол и заплащане на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия, предназначени за хора с увреждания.

Оптимизирани са и процесите по валидиране на данните в модула HOSP_CPW, което осигурява предвидимост и устойчивост на бюджета на институцията. Системата HOSP_CPW е подобрена и в частта ѝ, касаеща промени на цените и дейностите, заплащани на изпълнителите на болнична медицинска помощ за медицинските дейности между НЗОК и Българския лекарски съюз.

Актуализирани са и информационните системи на НЗОК във връзка с отчитане и заплащане на нов пакет дейности: „Здравни грижи, осъществявани в дома от медицински сестри, акушерки или лекарски асистенти“. Успоредно с това е изграден и резервен център за данни за нуждите на НЗОК. Актуализирани са и базите данни и приложните системи до последна версия, поддържана от производителя. В резултат на това е постигната оптимизация на вътрешните за НЗОК/РЗОК процеси, намалено е времетраенето за обработка на отчетните от договорните партньори документи и значително е подобрено качеството на услугите за здравноосигурените лица и лечебните заведения.

Здравната каса поддържа огромно информационни ресурси със здравни данни – системи, регистри и услуги, за които трябва да бъде осигурена надеждност и непрекъсваемост на работните процеси, високи нива на мрежова и информационна сигурност. В същото време „Информационно обслужване“ АД се утвърждава като основен двигател на реализацията на редица иновации в сферата на здравеопазването. Напомняме, че преди месец дружеството въведе електронни зелени и жълти рецепти.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg