EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Хюндай, Бриджстоун продават бизнеса си на руски компании

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Хюндай, Бриджстоун продават бизнеса си на руски компании

mail13:35 | 22.12.2023прегледи 1171 коментарикоментари 0


Южнокорейският автомобилостроител "Хюндай мотър" (Hyundai Motor) обяви, че ще продаде единствения си завод в Русия, който не работи от март 2022 г. след началото на руската инвазия в Украйна, предаде Франс прес.

"Хюндай" проведе заседание на управителния си съвет, за да одобри план за продажба на всичките си акции във филиала "Хюндай мотър менюфекчъринг" (Hyundai Motor Manufacturing) - Русия на "Арт-файненс Ел Ел Си" (Art-Finance LLC)", обяви компанията в комюнике. "Понастоящем "Хюндай"  съгласува последни подробности за финализиране на споразумението".

Заводът на "Хюндай" в Санкт Петербург, открит през 2010 г., спря работа през март 2022 г. заради проблеми с доставките на компоненти от началото на войната.

Според заявление на "Хюндай" до фондовата борса продажбата ще бъде завършена до 28 декември, информира ДПА. Договорът включва и опция за обратно купуване.

Решението на борда на "Хюндай" включва също и продажбата на затворения завод на "Дженерал мотърс" (General Motors) в Санкт Петербург. Този завод с годишен капацитет от 100 000 автомобила, е бил придобит от "Хюндай" преди три години, но никога не  е бил пускан в експлоатация. 

Продажбите на южнокорейския автомобилостроител са се понижили в Русия, където "Хюндай" е продал 45 000 превозни средства миналата година спрямо средно 200 000 годишно преди това, според Асоциацията на европейския бизнес (АЕB).

През август месечните продажби са намалели на историческо ниско ниво от шест превозни средства, според същия източник.

През последните десетилетия няколко международни автомобилни компании се установиха в Русия, за да се възползват от жизнеспособността на икономиката на страната, но на много от тези заводи се наложи да затворят. 

Освен това войната в Украйна е провокирала от 2022 г. напускането на чуждестранни компании, тъй като приетите от ЕС, САЩ и други страни санкции са направили дейността им още по-трудна.

В началото на годината автомобилостроителите "Фолксваген" (Volkswagen) и "Тойота" (Toyota) също се освободиха от руските си активи. "Нисан" (Nissan) и "Рено" (Renault) се оттеглиха от страната през 2022 г., продавайки активите си  на Русия.

---------------------

Японската корпорация "Бриджстоун" (Bridgestone), един от най-големите производители на автомобилни гуми в света, съобщи, че е продала руските си активи на руската холдингова компания "Ес8 кeпитъл" (S8 Capital), която вече сложи ръка на активите на няколко западни концерна, напускащи Русия, предаде Ройтерс.

"Бриджстоун", която е в Русия от 1998 г., обяви през март 2022 г., че спира цялата си производствена дейност в страната и замразява новите инвестиции в отговор на руската инвазия в Украйна.

Японската компания, която дълго търсеше купувач на активите си, обяви, че прехвърля на "Ес8 кeпитъл" и 1000-та си служители в Русия. Цената на сделката, която е получила всички необходими регулаторни одобрения, не се разкрива.

"Бриджстоун" продава на руския холдинг завода си за производство на гуми в Уляновск, както и офисите си в Москва. "Въздействието на прехвърлянето на активите на "Ес8 кeпитъл" върху консолидираните ни резултати за 2023 г. ще бъде минимално", посочват от компанията, допълвайки, че руският пазар през 2022 г. е съставлявал едва 2 на сто от приходите й.

Според "Ес8 кeпитъл" заводът в Уляновск има производствен капацитет от 2,8 милиона гуми годишно. Холдингът придоби вече активите на "Континентъл" (Continental) и "Кордиънт" (Cordiant), с което производственият му капацитет възлиза на 15 милиона гуми годишно.

"Ес8 кeпитъл" е собственост руския предприемач Армен Саркисян и разработва ИТ решения във финансите, търговията на дребно и телекомуникациите. Холдингът придоби активите и на производителя на подемно оборудване "Отис уърлдуайд" (Otis Worldwide) и на германската технологична група "Бош" (Bosch).

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg