АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Хипермаркетите продължават експанзията си
Проучване на Colliers за нагласите на ритейл сектора, проведено сред български и международни търговски оператори в средата на 2011 г. показва, че 40% от тях ясно изразяват намерението си да разширят своята мрежа до края на годината. Въпреки това твърдение, нагласите на търговците не изглеждат особено оптимистични спрямо развитието на сегмента на търговски площи до края на годината (50% от респондентите имат по-скоро отрицателни прогнози). Намаленото потребление и наемите в заеманите магазини са сред основните предизвикателства пред бъдещето разрастване на търговците. Столицата остава предпочитан град за нова локация, предимно в търговските центрове, макар че главните улици също са вариант, посочен от една трета от участниците в проучването.
Анализът на Colliers за развитието на пазара на търговски площи в страната през първото полугодие на 2011 показва, че хранителните вериги бяха едни от най-активните през първото шестмесечие на 2011 г., макар че основният им фокус се измества към „кварталния” формат магазини. Тенденцията започна още в края на 2009 и отразява динамиката в развитието на големите международни хранителни вериги, както и увеличаващото серазнообразие от реализираните от тях формати.
Други компании, които отчетоха ръст през първата половина на 2011 са веригите за козметика и дрогериите. Най-засегнатият сектор в резултат на свитото крайно потребление бе този на домашната електроника, което доведе до намаление и преструктуриране на дейността на някои оператори.
Tweet |
|