EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Фирмите:Нови продукти и пазари

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирмите:Нови продукти и пазари

mail14:30 | 19.12.2011прегледи 1374 коментарикоментари 0


В условия на криза бизнесът насочва най-сериозно вниманието си към създаването на нови продукти/услуги (35%) и търсенето на нови пазари (34%), показва проучване на БСК, проведено сред 500 мениджъри в периода 20 ноември – 7 декември 2011.
Относително по-малко са мениджърите, които залагат на инвестиции и усилия за увеличение на обема на производството (25%), въвеждане на нови производствени мощности (20%), защита на марки и патенти (20%) и обучение на персонала (18%). Най-малък процент анкетирани включват в бизнес плановете си за следващата година увеличение на кредитите (6%), работните места (8%) и трудовите възнаграждения (9%).
Запазва се миналогодишната тенденция по отношение намеренията за редуциране броя на работните места – почти всеки трети (29%) от отговорилите имат подобни планове. Едва 8% от анкетираните планират да увеличат броя на работните места във фирмите си, а 17% все още не са взели решение по този въпрос. 46% не смятат да променят броя на работните места спрямо тази година.
Приблизително същата е пропорцията и по отношение нивото на трудовите възнаграждения, като едва 9% от анкетираните проявяват готовност за увеличение на заплатите в техните компании, половината работодатели (51%) възнамеряват да запазят нивото на заплащане, всеки пети (22%) обмисля намаление на заплатите, а 18% все още не са решили. Очевидно, икономическата криза рефлектира и върху намеренията на работодателите по отношение нивото на трудовите възнаграждения, като ги кара да бъдат пестеливи.
Запазва се тенденцията от 2010 г. бизнесът да не разчита твърде много на европейско финансиране за преодоляване на съществуващите проблеми. Особено тревожен факт е, че почти 70% от запитаните не включват в плановете си работа по европроекти, като сред причините са: липса на ресурс за авансово финансиране на проектите (16%), тежките процедури по кандидатстване и/или отчитане (12%), съмнения относно обективността на оценяване на проектите (10%), липса на достатъчно информация за възможностите за кандидатстване (7%), липса на човешки ресурс за разработка и управление на проекти (3%). Все пак, 13% от участниците в допитването посочват, че все още обмислят възможността за кандидатстване с проекти.
По отношение прогнозата на предприемачите за развитието на икономическата криза през следващата година надделява песимизмът – 71% очакват през 2012 г. задълбочаване на кризата, а оптимистите, които очакват успокояване на тенденциите, са едва 13%. Запазване на състоянието от 2011 г. очакват 8%, а 7% се затрудняват да преценят.
Това в голяма степен предопределя и бизнес намеренията на фирмите за 2012 г., като всеки пети планира да преразгледа инвестиционната си програма, а между 30 и 50% от участниците в анкетата все още нямат яснота за бъдещите си планове.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4158