EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Фирми: Шел,БЕХ, нов завод за баня

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Шел,БЕХ, нов завод за баня

mail11:10 | 07.11.2019прегледи 873 коментарикоментари 0


Електрическата енергия, която захранва търговските комплекси, оперирани от Shell в България, в момента се осигурява от 100% сертифицирани възобновяеми енергийни източници от фотоволтанични и водноелектрически централи*. Това оптимизира операциите на компанията и намалява въглеродните емисии от търговските ѝ дейности. Цялото доставяно по договор електричество за периода септември – декември 2019 г. се осигурява от възобновяеми източници с прехвърлени на Shell България гаранции за произход, тоест компанията притежава т.нар. „зелен сертификат“. Зелени сертификати имат 76 от всичките 102 обекта на компанията в страната, което е около 75% от мрежата. На всички тези обекти ще бъдат изложени съответните сертификати. Комплексите, оперирани от дилъри, използват отделни източници.
В този период на годината обикновено средното месечно потребление на електричество за един обект от веригата е около 14 000 kWh. С преминаването към възобновяеми енергийни източници се очаква количеството на спестените емисии въглероден диоксид от септември до декември да бъде приблизително 2500 тона. На годишна база това би означавало, че ще бъдат спестени 7 684 тона въглероден диоксид. 
„Shell подкрепя прехода към ниско въглеводородно бъдеще. Наш приоритет е да имаме водеща роля в този процес и затова предприехме тази важна първа стъпка в България, като намалихме собствените си емисии, използвайки 100% възобновяема енергия в по-голямата част от търговските ни обекти в страната“, коментира Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Shell България е предприела и други мерки, които ще доведат до допълнително спестяване на въглеродни емисии. От 2015 г. за оперираните от компанията търговски комплекси се използва LED осветление както във вътрешната, така и във външната част, а на 60 обекта са инсталирани термостати (система за контрол HVAC), в резултат на което се наблюдава намаление от около 10% на потреблението на електричество. Консумацията на енергия в търговските комплекси на Shell се проследява на месечна база. Компанията работи и по пилотен проект за обекти с фотоволтаични клетки. Всички нови бензиностанции, оперирани от Shell, ще бъдат изградени така, че да са изцяло енергийно ефективни.

----------

„Български Енергиен Холдинг“ ЕАД (БЕХ) преведе на проектната компания „Ай Си Джи Би“ АД сумата от 41.5 млн. лв. за увеличение на капитала. Решението за това бе взето на 10 октомври от Общото събрание на акционерите в проектната компания (БЕХ и IGI Poseidon). Средствата ще се използват за финансиране на строителството на междусистемната газова връзка Гърция-България (IGB). За да осигури парите, БЕХ взе държавно гарантиран заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) до 215 млн. лв. Средствата ще се усвояват в продължение на 3 години и ще се връщат 25 години. Прогнозната стойност на инвестиционните разходи по проекта възлизат на 240 млн. евро без ДДС. Европейската комисия одобри държавна помощ за междусистемната газова връзка между Гърция и България (IGB) със свое решение от 8 ноември 2018 г.

-------------------

Компанията „Керамик груп” ЕООД Пловдив направи първа копка на завод за производство на мебели за баня. Инвестицията е на стойност 5 милиона лева изцяло собствени средства на дружеството. Заводът за мебели за баня е на разгъната площ от 10 000 кв. м. Ще започнем с производство на обзавеждане за баня, а впоследствие ще открием и линии за плотове и гърбове за кухня, за да натоварим капацитета изцяло, обясниха от „Керамик груп“ ООД. ​Дружеството е създаден​о през 1994 г., като началото е поставено със строителния хипермаркет „Алати“ в Пловдив, после откриват и във Варна. Притежава складови в Русе, Пловдив и София. Изключителен представител е на големите български и европейски производители на санитарен фаянс, смесители и аксесоари за баня. През 2016 г. "Керамик груп" построи търговски център "Виктория Керамикс", позициониран срещу Джъмбо край Пловдив. Центърът разполага с 12 000 кв. м търговска площ, от която 2000 кв. м представляват модерна изложбена зала.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg