EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Фирми: Лидл, Кауфланд

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Лидл, Кауфланд

mail17:05 | 19.10.2023прегледи 516 коментарикоментари 0


„Вастон 2“ е българска компания, партньор на Лидл България за доставка на риба и рибни продукти повече от 12 години, през които успява да увеличи оборота си над три пъти. Освен значителен ръст, благодарение на съвместното партньорство, компанията изгражда изцяло нова производствена база с инвестиция от 3 млн. лв. и реализира износ в търговската мрежа на веригата.

"Вастон 2" е една от над 240 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Сред основните продукти, които доставя, са пъстърва, сьомгова пъстърва, ципура, лаврак и различни замразени риби. 

"Израснахме заедно с Lidl на пазара в България. Разширяването на бизнеса на веригата в страната и необходимостта от все по-големи количества и разнообразие от продукти ни доведоха до решението да инвестираме над 3 млн. лв. в нова производствена база. Това ни позволява да работим по най-високи производствени стандарти и да осигуряваме на българския потребител качествена и свежа продукция при все по-голямо търсене на риба", заяви Христо Георгиев, съдружник и управител на „Вастон 2“.

Базата на компанията е разположена в Костинброд и разполага с голям капацитет и модерно оборудване, което гарантира високотехнологични решения и най-високо качество на производствения процес. По изискване на Lidl, което важи за всички доставчици на продукти под собствени марки на веригата, „Вастон 2“ е сертифицирана по IFS – международно признат стандарт, с който компаниите за преработка и опаковане на храни гарантират високо качество и безопасност на своите процеси и продукти. 

За качеството на рибата в Lidl допринася и мониторинговата програма Codex Verified, която следи качество, безопасност, свежест и чистота на продукта. Lidl е единствената компания на пазара с подобна мониторингова програма за рибата. В рамките на програмата рибните продукти подлежат на ежемесечни лабораторни изследвания по редица критерии, за част от които все още няма нормативни изисквания, но компанията следи превантивно.

„Работим с “Вастон 2“ от самото начало на Lidl в България и сме заедно вече толкова години, защото имат значителен опит в търговията с риба, разполагат с изградени контакти с утвърдени доставчици по света, както и изключително добра логистика, която им позволява бързо и успешно да доставят за нас висококачествени продукти. Към момента те осигуряват за Lidl половината от артикулите, които предлагаме постоянно в асортимента, и 54% от оборота на рибата. Те са и една от компаниите, които се възползваха от възможността да изнасят в европейската търговска мрежа на Lidl", каза Любен Стойчев, който е част от екипа на „Стоково снабдяване“ в Лидл България, където се грижи за доставките на прясно месо и риба.

Първият износ на "Вастон 2" съвместно с Лидл България е през 2016 г. първо в Гърция, а след това и в Румъния. За периода 2018-2020 г. износът, който компанията реализира, достига около 20% от оборота им.


Близо 3 млн. бр. цветя и растения се купуват годишно в хипермаркетите на Kaufland България. Най-голямата търговска верига предлага изключително широк асортимент от над 400 различни вида цветя и растения, включително букети, саксийни и много предложения за градината. Огромното разнообразие в Kaufland включва около 50 разновидности букети (отрязани цветя), над 190 стайни растения и над 160 предложения за градината. 

Веригата предлага български саксийни цветя, както и български подправки, декоративни треви и иглолистни дръвчета, разсади на цветя и зеленчукови растения. От друга страна веригата предлага растения, които пътуват от Нидерландия, Дания и Германия. 

Голяма част от предлаганите цветя са налични в хипермаркетите на лидера в ритейла целогодишно, а други са по-популярни през определени сезони. Сред най-търсените цветя в Kaufland е орхидеята,  която се продава в Kaufland през цялата година. Останалите места в топ 5 се заемат съответно от хризантемите, розите, каланхоето и кониферите. Търсенето на живи растения надхвърля това на рязаните цветя. Клиентите на веригата търсят букети предимно около празници и по-рядко за украса. При саксийните растения прави впечатление, че клиентите предпочитат цветните и пъстри растения и не толкова тези с бели цветове. Логично по време на зимните празници има силен интерес към коледните звезди и елхи, докато различните видове луковични растения са сред най-търсените през есента и пролетта. 

Свежестта на цветята се проверява стриктно в логистичната база на ритейлъра: „Нашите колеги в Централния склад са нашите очи при приема на цветята. Те проверяват за наранявания, болести и щети, които правят растенията негодни за предлагане на нашите клиенти. Свежите  цветя се познават по чистите и здрави цветове, меката почва и липсата на плесен. Листата трябва да бъдат здрави, без дупки и наранявания със свеж зелен цвят.“, коментира Никола Петков, търговец „Цветя“ в Kaufland България. В допълнение към това всеки закупен букет е придружен със специално подбрана храна за цветята. Сместа от пакетчето  се слага във вазата на букета. За да се запазят максимално дълго време свежи и красиви, много важно е преди да се поставят във вазата и да се отрежат около 3 см от дръжките на цветята, както и листата им да не се потапят във вода.

.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg