АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: БАН, Лидл
14:10 | 25.11.2025
661
коментари 0
Научна конференция с международно участие организира Институтът за икономически изследвания при БАН. Международна научна конференция на тема: „Икономическо развитие и политики: Реалности и перспективи. Устойчивост в условията на глобални промени“ организира Институтът за икономически изследвания при Българската академия на науките в понеделник, 24 ноември 2025 г. Пленарният доклад на тема: “В навечерието на еврото: фискална устойчивост и средносрочни перспективи пред икономическото развитие на България" ще бъде изнесен от проф. Виктор Йоцов от ИИИ при БАН, след което участниците ще се разделят за дискусии в четири тематични панела.
Първият панел е посветен на новите реалности и международни политики от гледна точка на геоикономиката, интеграцията и устойчивостта, вторият – на устойчивото развитие на регионите и секторите, а третият – на адаптивността и устойчивостта на предприятията. В четвъртия, последен, панел ще се дискутират макроикономическите и социални измерения в сферата на пазара на труда, екологията и зелената икономика, публично-частното партньорство и др. Научната конференция с международно участие е традиционна за Института за икономически изследвания при БАН и се провежда всяка година, като събитието се фокусира върху злободневни проблеми в национален, регионален, европейски и световен мащаб, свързани с икономическото развитие, интеграцията в ЕС и предизвикателствата пред България, демографските и социални политики, регионалното и секторно развитие, икономиката на съвременните фирми и др. ------------------- ..................... Новият продукт на Lidl „Смес от плодове и зеленчуци“ дава възможност наклиентите да купуват изгодно пакети с подбрани плодове и зеленчуци с намалена свежест, но
напълно годни и безопасни за консумация. От пускането на пазара през юли само до края на
октомври 2025 г. са купени над 55 хиляди бройки, с което смартритейлърът и неговите клиенти
са спасили над 278 т (278 660 кг) храна, която иначе би била изхвърлена. Всеки пакет съдържа приблизително 5 кг сезонни продукти и се предлага на фиксирана цена от
4,99 лв. Може да бъде намерен в специално обозначени зони във всички магазини на веригата
в страната. Плодовете и зеленчуците, събрани в тези мрежички са подходящи за домашни
ястия, смутита, фрешове или печива – доказателство, че намалената свежест не означава
отпадък. „Резултатите показват, че клиентите все повече осъзнават стойността на храната и
избора, който правят. С всяка закупена мрежичка „Смес от плодове и зеленчуци“ те не
просто пестят средства, а участват в мисията за по-малко разхищение на храна. Това е
още един пример как устойчивостта може да бъде лесна, достъпна и част от ежедневието
на всеки“, каза Рубриян Хаджиев, управител „Продажби и логистика“ на Лидл България.
„Без разхищение – с голямо намаление“ „Смес от плодове и зеленчуци” е естествено продължение на дългосрочната инициатива „Без
разхищение – с голямо намаление“ на компанията, надграждаща оперативните усилия на
ритейлъра за устойчиво управление на храната. През 2020 г. Лидл България стана първата
хранителна верига у нас, която започна целенасочена потребителска кампания за
ограничаване на хранителните отпадъци. Тя бързо се превърна в един от най-разпознаваемите
примери за пазаруване с мисъл за хората, за бюджета и за природата. Инициативата дава
възможност на клиентите да купуват продукти с наближаващ срок на годност с 50% намаление,
като така се спасява напълно годна за консумация храна и едновременно се подпомага
семейният бюджет. Тази година инициативата отбелязва своята 5-а годишнина. От старта ѝ през есента на 2020 г.
до края на октомври 2025 г. смартдискаунтърът и клиентите му са спасили храна на обща
стойност близо 12 милиона лева (11 924 705 лв.). Като мярка срещу разхищението на храна компанията прилага и цялостен технологично
обезпечен подход към управлението на стоките – от планирането и оптимизацията на
количествата до ежедневните доставки и постоянен контрол на качеството. В допълнение, от
самото си стъпване на пазара компанията прилага намаление с 20% на голям асортимент от
стоки с наближаващ срок на годност, който продължава да се изпълнява и до днес. В синхрон с европейските цели
Действията на Lidl са в съзвучие с целите на Европейския съюз за намаляване на хранителното
разхищение с 30% до 2030 г., заложени в стратегията „От фермата до трапезата“. Според данни на Европейската комисия над 50% от хранителните отпадъци в Европа идват от
домакинствата, което прави ангажираността на бизнеса и потребителите от ключово значение.
| Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg







