АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фестивалите разширяват вътрешния туризъм



Фестивалите допринасят за повишаване на интереса към пътуванията във вътрешността на страната, извън активните месеци за почивка. С тях се обогатява качеството на предлаганите услуги и страната ни затвърждава имиджа си на дестинация предлагаща много добър продукт. Именно утвърждаването на България като целогодишна туристическа дестинация е водещ приоритет от създаването на Министерството на туризма, отбеляза министър Николина Ангелкова по време на фестивала на българския бит и култура „Бъдеще с традиции – Кърджали 2018”. Оценявайки приноса на фестивалите и регионалните инициативи към развитието на туризма министерството създаде и Регистър на туристическите фестивали и събития, в който са вписани повече от 1800 инициативи.
Ще предложим в следващия програмен период по оперативните програми да се финансират големи, интегрирани туристически проекти. Планираме да започнем с девет проекта, по един във всеки туристически район за планиране. В момента се водят преговори и се работи по предварителната подготовка и анализ на проектите. Създадена е и работна група, която да очертае плана, в следващия етап на подготовка ще бъдат включени местната власт и бизнеса, обясни Ангелкова. Възможностите за отпускане на средства са от бъдещата програма за регионално развитие или за развитие на селските райони. Сега е точният момент, в който трябва за стартират първоначалните дейности, защото пътят който се минава преди да се завърши едно предложение е много дълъг и често отнема време.
Инициативата „Сподели България“, може да подпомогне и разработването на тези проекти, допълни тя. Инициативата се реализира съвместно между Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите. Тя включва създаването на 12 винено-кулинарни дестинации, обхващащи повече от 50 общини и над 100 туристически атракции. Основен фокус на дебата в Кърджали например бяха дестинациите „Сакар“ и „Родопи“. Утвърдените от бизнеса и местната власт дестинации ще бъдат представени през октомври. "Предвижда се активна маркетингова кампания, с която да я превърнем в разпознаваем символ на проекта и на разнообразния туристически продукт на страната. За нас е важно проектът да бъде завършен в срок, за да може да бъде включен и в Годишната програма за Национална туристическа реклама 2019 г.", обясни министърът. И допълни, че той ще подпомогне за популяризирането и развитието на регионалния туризъм, което ще повлияе и на напредъка на сектора на национално ниво.
Tweet |
|