EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Фармацевтичната индустрия на кръстопът

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фармацевтичната индустрия на кръстопът

mail12:30 | 13.10.2011прегледи 565 коментарикоментари 0


Ново проучване на световния и български лидер във фармацевтичните услуги Quintiles и Economist Intelligence Unit (EIU) разкрива спешната нужда от иновации в биофармацевтичната индустрия. Проучването идва в момент когато секторът достига до изтичането в настоящата и следващата година на патентите на седем от петнадесетте най-продавани лекарства, с продажби от почти 50 милиарда долара за 2009 г.
Economist Intelligence Unit проведе глобално проучване сред 282 висши ръководители в сектора за природно-научни изследвания, за да изследва използваните корпоративни стратегии от компаниите в днешната сложна бизнес среда. Заключенията от проучването сочат, че иновациите са ключа към създаването на нови, по-ефективни продукти за лечение.
“Проучването ни сочи, че няма един единствен модел, който работи за всички компании, а че най-добрите иноватори, които са отворени към познание от множество различни източници, генерират почти два пъти повече продукти и нови молекулярни съставки (NME) в сравнение с другите компании през последните три години”, отбеляза Катрин Дор Абрьо, Управляващ директор на Economist Intelligence Unit.
Докладът на EIU и Quintiles “Иновационната императива в биофармацевтичния сектор” откри, че:
Мениджърите са несигурни в качеството на техните настоящи развойни програми: само 47% от ръководителите казват, че R&D модела на компанията им е способен да посрещне нуждите на организацията; 49% оценяват цялостната иновационна стратегия на компанията си като умерено ефективна, в най-добрия случай.
Само около половината намират промяната в развойните си процеси като водещ приоритет: въпреки че почти всяка компания опитва нещо за подобряване на иновациите си, само 54% смятат това за приоритет, включително тези, които признават че имат лоши или неефективни иновационни стратегии.
Корпоративната култура е основната бариера за добри иновации сред най-изостаналите компании: водещи бариери пред иновациите, посочени от участниците в проучването, са разходите (особено за по-малките компании), времевия диапазон на R&D и регулациите. Сред компаниите с най-лоши иновации, привързаността към установените практики е посочена като техния основен проблем.
Водещите иноватори в природно-научните изследвания изграждат подходящата корпоративна култура, са най-ангажирани за “отворени” иновации и се възползват по-добре от наличните им данни. Всяка една от пет изследвани компании, които определят развойните си програми като “много ефективни”, обикновено създават два пъти повече нови продукти от останалите. Те също така имат различни процеси в няколко отношения. Първо, те работят усилено за създаване на подходяща среда като намират начини за стимулиране на усилия, без да наказват неуспехите. Второ, те са по-ангажирани в “отворени” иновации и с по-гъвкаво управление на интелектуалната собственост: 63% от водещите иноватори казват, че те успешно използват “отворени” иновации, почти два пъти повече от средното. Трето, тези компании повече се възползват от наличните данни, вътрешни и външни, за подкрепа на усилията им (67%).

Заключение: сектора може да подобри значително представянето си.
За компаниите от сектора на природно-научните изследвания, подобряването на иновациите е от първостепенна важност. Но високите разходи, сложни регулации и дълъг цикъл на развитие, правят това трудно. За тези, които са готови да се променят, има няколко урока от успешните иноватори:
Преоценете средата си за нововъведения: намирането на правилната корпоративна култура за мотивация на служителите е от изключителна важност. Компаниите трябва да са сигурни, че установените работни условия и структура на възнаграждение, наистина мотивират служителите да поемат рискове и полагат усилия в иновации.
Следвайте повече отворените партньорства: водещите компании преминават към “отворени” иновации. Въпреки че интелектуалната собственост винаги ще бъде важна, прекален фокус върху нея може да навреди на една компания, като ограничи иновациите й.
Възползвайте се напълно от интелектуалната си собственост: твърде много компании нямат процесите, които ще им позволят да се възползват напълно от собствената им развойна дейност. Възвращаемостта на инвестициите може да бъде подобрена чрез по-добра употреба на открития, които не трябва да бъдат ограничавани до сферата на природно- научните изследвания.
Проучете възможности за по-добро ползване на данните ви: наличните инструменти, които спомагат за R&D се подобряват много бързо. В такава ситуация е нужно целенасочено усилие за оценка и реорганизиране на процесите за по-ефективна интеграция на нови технологии.
За посрещане на многостранните предизвикателства, компаниите за природно-научни изследвания се нуждаят от нещо повече от просто намаляване на разходите – те трябва да преоткрият процеса на иновации, заключава проучването.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1065